PLAN DE LECȚIE PENTRU ELEVI DE LICEU - CE ESTE REZILIENȚA?

Postat la 30 octombrie 2020 de Asociaţia REPER21 în categoria Știri







PLAN DE LECȚIE PENTRU ELEVI DE LICEU - CE ESTE REZILIENȚA?


Mesaj cheie: Persoanele reziliente se simt confortabil vorbind despre și exprimând o serie de emoții.

Obiective: Elevii vor putea înțelege că:

  • A fi rezilient nu înseamnă a ține emoțiile înăuntru, ci a exprima cum te simți și a merge mai departe
  • O persoana rezilientă știe cum să-și controleze emoțiile, astfel încât să poată merge înainte cu un plan de acțiune
  • Există multe situații în viață în care e nevoie de reziliența

Resursele necesare:

  • post-its
  • Fotografii / decupaje din reviste care pot fi interpretate diferit

Activități:

  1. Activitate flash de 15 minute:

O imagine face cât o mie de cuvinte ...  O modalitate excelentă de a introduce un subiect! Răspândiți fotografii pe podeaua clasei. Rugați elevii să aleagă o fotografie care consideră că se referă cel mai bine la cuvântul reziliență. Elevii explică apoi ce înseamnă fotografia lor în legătură cu conceptul de reziliență.

  1. Ce este reziliența? 25 de minute

 Discutați cu elevii ce înseamnă reziliența. Notați ideile pe tablă și dați-le elevilor o definiție. Pe un post it, fiecare elev își notează propria definiție și un exemplu de când el sau cineva pe care îl știu a dat dovadă de reziliență. Ulterior, rugați elevii să formeze două cercuri mari concentrice. Elevii din cercul interior spun care este definiția lor. Elevii din cercul exterior își împărtășesc exemplul. Cercul interior se rotește apoi în sensul acelor de ceasornic și procesul se repetă până când toți au împărtășit. Elevii schimbă apoi cercul interior cu cercul exterior și împărtășesc cealaltă informație. Discutați cu elevii despre ce înseamnă, cum arată, cum se simte să fi rezilient.

Strategii practice - abilitatea de Conștientizare emoțională și autoreglare: Abilitatea de a identifica experiențele emoționale și de a controla răspunsul emoțional la evenimentele externe. Oamenii rezilienți sunt confortabili cu sentimentele lor și exprimă o gamă largă de emoții - fericire, bucurie, frică, tristețe. Oamenii rezilienți nu se „blochează” într-o emoție. Deși s-ar putea simți tristi sau speriați, aceste sentimente nu îi împiedică să facă față situației și să avanseze.

Sfaturi la clasă:

  • Reamintiți-le elevilor normele de conduită (crearea la clasă a unui mediu sigur și de susținere);
  • Discutați o emoție la începutul fiecărei lecții. Rugați elevii să reflecteze la un moment în care au simțit această emoție - Cum s-au simțit? Care a fost situația? Cum au mers înainte?

Sursa: Traducere din https://positivepsychology.com/wp-content/uploads/2017/06/Building-Resiliency-in-Young-people-Resource-2013.pdf , [email protected], “Building Resiliency in Young People”, 2013

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.