PhotoVoice

Postat la 14 septembrie 2020 de Ion-Marian ANCUTA în categoria Știri







PhotoVoice


‘„Photo” înseamnă în engleză „fotografie”, iar „voice” înseamnă ‘voce’. Prin photovoice, fotografii spun ce simt, ce cred că este important, ce ar trebui făcut în comunitatea lor. Şi pentru a fi sigur că fiecare fotografie este înțeleasă aşa cum doreşte fotograful, lângă fotografie apare povestea – un text care explică ceea ce fotograful a văzut în fotografie, fie că este istoricul personajelor, ce şi‐ar dori să fie schimbat sau ce este important pentru el.

Photovoice este un proces cu două părți: prima se derulează în grupul de elevi care fotografiază şi discută propriile fotografii împreună cu învățătorul/profesorul lor, construind treptat mesajul lor. A doua se derulează în public: rezultatele muncii grupului – fotografiile însoțite de text ‐ sunt expuse şi promovate prin expoziții, cărți poştale, calendare, conferințe.’

‘Photovoice, ca metodă de participare publică, permite implicarea oamenilor în definirea problemei. Putem astfel evita distorsionarea datelor şi este depăşită prăpastia dintre ceea ce crede expertul că este important şi ceea ce cred locuitorii că este important.

Mai mult decât a colecta informații, photovoice este o metodă care conduce la conştientizarea situației de către grupul de beneficiariprin intermediul discuțiilor pe marginea fotografiilor în grupuri. Este o metodă care le permite oamenilor să se definească pe ei înşişi, să decidă ce este cel mai important pentru ei şi să transmită un mesaj către decidenții publici.

Spre deosebire de celelalte metode de influențare a deciziilor publice (dezbateri, cafenele publice, audieri publice etc.), metoda Photovoice, prin faptul că este implementată chiar de către cei afectați de o decizie publică, dezvoltă competențe de exprimare publică inovatoare. Exprimarea opiniei în acest context este puternică şi bine direcționată. Photovoice determină o mobilizare substanțială din partea fotografilor în promovarea intereselor şi atragerea atenției asupra problemelor grupului țintă.’https://prof21.ro/assets/files/Fisa_Photovoice_prezentareE_pdf.pdf


Cuvinte cheie:
comunicare comunicare asertiva comunicarea relationala cooperare creativitate creativitate mediu înconjurător Dialog intre generatii

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.