Joacă pentru copii cu autism

Postat la 26 iunie 2020 de OANA SANDU în categoria Știri







Joacă pentru copii cu autism


Simona Velea este profesoară la Școala Gimnazială Specială “Sf. Mina”, din Craiova, și una dintre cele 23 de cadre didactice, care au participat la cursuri în cadrul proiectului Prof21. Când s-a întors la școală, împreună cu alți profesori, au creionat un proiect prin care să-i ajute pe cei zeci de copii cu deficiențe mintale grave (în special tulburări de spectru autist) să socializeze și să iasă la joacă senzorială, la teatru, la Grădina Zoologică, ca să prindă abilități noi de independență. I

 

Simona Velea spune că la început au organizat un workshop „Tehnici de lucru în terapia de limbaj și comportamentală” pentru profesori, pe care l-au ținut formatori de la Asociația Națională a Copiilor și Adulților cu Autism din România din Craiova.

Cadrele didactice s-au implicat apoi în activitățile proiectului antrenându-i pe elevi în a-și exprima verbal și nonverbal sentimentele și dorințele.

Apoi, profesorii i-au dus pe copii la Grădina Botanică din Craiova, unde aceștia au făcut cunoștință cu elevi de la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul”. Au jucat un joc în care și-au spus numele și au mimat starea emoțională în care se aflau. Elevii nonverbali au fost ajutați de cadrele didactice. Activitatea a continuat apoi cu desene pe asfalt și jocuri recreative unde elevii au relaționat și cooperat .

Apoi, la Teatrul Colibri din Craiova, profesori de la cele două școli, părinți, au însoțit și-au elevii la povestea “Punguța cu doi bani” de Ion Creangă, la Teatrul Colibri. Înainte de a ne deplasa cu elevii la teatru am recapitulat normele de comportare civilizată în public. Ne-am deplasat la teatru cu taxiurile, iar elevii au așteptat să le vină rândul la casa de bilete. L-a plăcut foarte mult povestea și mai ales interpretarea actorilor-păpușari de la teatrul Colibri.

Când am revenit la școală elevii au descris personajul care le-a plăcut cel mai mult, încercând

chiar să-l imite.

Mai apoi, la Grădina zoologică din Parcul Romanescu, elevii au observant, pe viu, viața animalelor domestice și sălbatice.

„Evaluarea activității am realizat-o în parc, unde elevii au imitat pe rând animalul care le-a plăcut cel mai mult”, spune profesoara, „ceilalți elevi au fost atenți la detalii (gesturi, onomatopee, caracteristici) și au ghicit animalul.

‹„La groapa de nisip/ La locul de joacă” a fost ultima activitate din proiect, cu copii de la “Sf.

Mina”- și “Mihai Viteazul”. I-a încântat peste măsură pe elevi, își amintește Velea, fiindcă care deja copiii se cunoșteau foarte bine și chiar au legat prietenii. De la o activitate la alta s-au văzut și asta m-a încântat mult”.

 

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.