O tehnică de detensionare în clasă

Postat la 17 ianuarie 2020 de OANA SANDU în categoria Știri







O tehnică de detensionare în clasă


Multora dintre copii le este greu să treacă peste momente mai grele la școală sau acasă.

Dacă acasă ideal au mereu un adult care le explică ce s-a întâmplat și cum se navighează peste o situație negativă, la școală e complicat să găsească mereu o astfel de relație unu la unu. Iată aici câteva metode prin care poți detensiona o atmosferă solicitantă sau o situație supărătoare.

Unii copii nu sunt pregătiți să lucreze, dar profesorul îi poate ajuta, dacă își alocă câteva minute pentru a-i readuce la calm.

  • Procesul ar putea să dureze în jur de cinci minute și trebuie să fie centrat pe student. Mai jos sunt câteva exemple pentru ce ar putea spune profesorul la fiecare stadiu, dar puteți modifica aceste enunțuri în așa fel încât să vă sune mai natural.
  • I se poate cere unui elev care pare supărat să iasă pe hol sau să meargă într-o zonă a clasei specială pentru descalare Sau, această activitate poate fi folosită ca un prim moment al orei, pentru oricine are ceva care îl frământă. Elevii pot alege această tehnică de detensionare – gândindu-se la răspunsuri în loc să le spună cu voce tare – sau pot să aleagă o activitate de încălzire conectată cu restul clasei, cum ar fi să scrie în jurnal sau pe hârtie.
  • Dați-i elevului timp să își recapete calmul. Spuneți-i: „Am observat că ești foarte supărat. Hai să respirăm împreună încet timp de un minut, ca să ne controlăm impulsurile. Îndrumați elevul să își conștientizeze gândurile și sentimentele. Spuneți: „Ce se întâmplă în mintea ta și în corpul tău acum? Spune-mi ce simți și ce gândești, și dacă ești gata să te concentrezi în continuare pe liniștire.”
  • Faceți elevul să își redirecționeze gândurile. Spuneți: „Stai un minut, închide ochii, respiră încet și gândește-te la ceva care te face fericit. Știu că mi-ai spus cât de mult îți plac prăjiturile proaspăt scoase din cuptor ale bunicii tale – simte-le gustul și căldura.” Oferiți elevului feedback pozitiv în legătură cu calmarea. Spuneți: „Acum deschide ochii. Cum te simți? Dacă ai nevoie de mai mult timp ca să te liniștești, spune-mi. Cred că poți fi fericit și entuziast pentru că ai reușit să ajungi aici.”
  • Oferiți elevului puțin mai mult timp ca să se concentreze. Spuneți: „Timp de un minut, fă ceva pentru tine. Du-te să te plimbi, ia puțin aer, sau povestește-mi despre meciul de aseară.” Propuneți elevului să se gândească la viitor. Spuneți: „Data viitoare când te simți astfel și nu sunt cu tine, ce ai putea să-ți spui ca să preiei controlul gândurilor și comportamentului, ca să ajungi într-o situație de echilibru?”

 

Articol adaptat după textul „A De-escalation Exercise for Upset Students” de pe siteul Edutopia.org, de Daniel Vollrath. Foto credit: Edutopia.org

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.