25 mai 2019, termen limită a competiției “Citesc pentru a învăța”

Postat la 17 mai 2019 de Alexandru Gabor în categoria Știri







25 mai 2019, termen limită a competiției “Citesc pentru a învăța”


Asociația Română de Literație a lansat competiția “Citesc pentru a învăța”, prin care 10 școli gimnaziale care se înscriu în concurs pot să câștige formarea gratuită a profesorilor de toate disciplinele. Cadrele didactice din școlile câștigătoare vor învăța strategii de predare a materiei, astfel încât copiii să înțeleagă lecțiile mai bine, a declarat Liliana Romaniuc, președintele Asociației, pentru Edupedu.ro.

Programul de formare este acreditat de Minister, iar profesorii obțin 23 de credite transferabile dacă urmează cursul. Din școlile câștigătoare, Asociația caută să selecteze și viitori formatori în domeniul literației. În plus, dacă părinții din școală vor, Asociația de Literație organizează în fiecare din școlile câștigătoare și un workshop despre lectura în familie.

Ce problemă vin să rezolve cursurile de literație? Analfabetismul funcțional. Testele PISA din 2015 au arătat că 39% dintre elevii români de 14-15 ani sunt analfabeți funcțional. Asta înseamnă că acești copii știu să citească, însă nu înțeleg ceea ce citesc și nu reușesc să folosească informația sau instrucțiunile din textul citit pentru a rezolva probleme din viața reală.

“Testele PISA spun că avem elevi care citesc și nu înțeleg sarcinile pe care le primesc. Literația înseamnă a citi, a înțelege și a aplica. Ce câștig eu, profesor, dacă fac această formare? Predau în așa fel încât elevii să înțeleagă și am mai multă satisfacție”, a explicat pentru Edupedu.ro președintele Asociației Române de Literație, Liliana Romaniuc.

Profesor de matematică și fost inspector școlar general în Iași, Liliana Romaniuc a explicat pentru Edupedu.ro că programul de formare “Citesc pentru a învăța” se derulează în școli pe o perioadă de 4 luni, începând cu septembrie, iar la început de program se face o evaluare a competențelor de literație a copiilor. Programul se adresează școlilor cu clasele V-VIII și are ca scop “formarea profesorilor de absolut toate disciplinelor, în vederea transformării practicii de predare de la clasă, astfel încât învățarea să aibă loc din clasă și elevii să înțeleagă ceea ce citesc și ceea ce profesorii le spun”, a precizat Romaniuc.

Asociația de Literație oferă 10 granturi pentru implementarea programului de formare Citesc pentru a Învăța: Strategii de literație în procesul de predare – învățare (program acreditat MEN) în 10 școli.

Completați formularul pentru a putea obține unul din cele 10 granturi oferite de Asociația Română de Literație prin care școala dumneavoastră va beneficia de programul Citesc pentru a învăța.

Termenul limita de depunere a aplicațiilor este 25 mai 2019.

Rezultatele vor fi anunțate în data de 15 iunie 2019.

Sursa: EDUPEDU.ro și siteul Asociației Române de Literație (https://www.arlromania.ro/)

 

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.