„Şcoala trebuie să ofere o viziune asupra dezvoltării durabile a societăţii prin diferite mijloace, menite să conştientizeze importanţa dezvoltării durabile”

Postat la 11 ianuarie 2019 de Alexandru Gabor în categoria Managerii școlari Prof21







„Şcoala trebuie să ofere o viziune asupra dezvoltării durabile a societăţii prin diferite mijloace, menite să conştientizeze importanţa dezvoltării durabile”


Profil manager şcolar  –  Marian Bădănoiu (director, Centrul Şcolar pentru Educaţie Inclusivă Balş, Olt)

 

 

Platforma PROF21 iniţiază o serie de portrete ale managerilor şcolari,  membri ai comunităţii noastre online. Scopul acestui demers este să reflectăm împreună la temele proiectului, la rolul managerului şcolar în comunitate şi la felul în care abordăm abilităţile de viaţă în contextul dezvoltării durabile. Împreună vom alcătui o comunitate de tipul knowledge-sharing, pornind de la premisa că problemele şcolilor selectate în proiect sunt, mai mult sau mai puţin, comune şi că un efort comun de cunoaştere este va genera coeziune şi identitate profesională în comunitatea PROF21.

 

PROF21 - Vă invităm să ne împărtășiți prima dv. întâlnire cu școala și să rememorați ce anume v-a determinat să alegeți o carieră în domeniul educației.

 

Marian Bădănoiu – Prima întâlnire cu şcoala a fost una emoţionantă. Am avut şansa să fiu educat de profesori de excepţie, cu deosebit tact pedagogic, adevăraţi dascali dedicaţi meseriei alese.

PROF21 - Există, în memoria dv, de elev sau student, un model de pedagog, un profesor,  care v-a inspirat, care v-a transmis pasiunea de a-i învăța carte pe elevi?

 

Marian Bădănoiu – Învăţătoarea mea, dna Stoica Constanţa, a fost un model de urmat pentru mine datorita capacităţii dumneaei de a se impune, de a câştiga respectul tuturor, de a reuşi să trasnmită informaţia pe cât de plăcut, pe atât de eficient, folosindu-se de diverse metode pentru a capta şi a menţine atenţia tuturor permanent.

 

PROF21 - Cum credeți că ar trebui să se schimbe viziunea despre educație, care ar fi crezul dv. ca manager? Ce i-ați spune unei autorități centrale care concepe politicile educației?

 

Marian Bădănoiu – Din punctul meu de vedere, educaţia este sistemul de bază al oricărei societăţi sănătpase. Autorităţile trebuie să conştientizeze importanţa acestui sector de activitate, faptul că este vital să începem dezvoltarea durabilă a unei societăţi printr-o educaţie de calitate.

 

PROF21 - Ce fel de relație aveți cu elevii și foștii elevi?

 

Marian Bădănoiu – Tot timpul am avut o relaţie de prietenie atât cu foştii elevi, cât şi cu actualii elevi, considerând că numai în acest mod voi obţine ceea ce îmi propun să realizez, câştigând totdată respectul acestora tocmai prin construcţia unei astfel de relaţii.

 

PROF21 - Ce i-ați recomanda unei tinere sau unui tânăr care își propune să devină profesor într-o școală ca aceea în care predați dv. acum?

Marian Bădănoiu – Aş încerca să îl informez exact ceea ce presupune acest lucru, ce sacrificii, obstacole şi dificultăţi pot apărea, dar şi ce satisfacţii poţi avea atunci când reuşeşti să îţi atingi obiectivele, să obţii un feed-back pozitiv.

PROF21 - Credeți că părinții, comunitatea sau autoritatea locală se pot implica mai mult în bunul mers al școlii? Dacă da, cum?

Marian Bădănoiu – Printr-o permanentă legătura cu şcoala, prin conştientizarea reală a problemelor cu care se confruntă aceasta şi implicare activă în orice demers iniţiat la nivelul unităţii de învăţământ.

PROF21 - Cât de importantă este pentru dv. incluziunea școlară și ce credeți că poate face un director de școală pentru a remedia situația cu care se confruntă școala românească acum?

Marian Bădănoiu – Incluziunea şcolară este deosebit de importantă, având în vedere principiul egalităţii de şanse, a activităţii în educaţie. Directorul şi colegii săi trebuie să promoveze constant proiecte, parteneriate, diverse activităţi similare, în care să implice factori decizionali, autorităţi locale, onguri dispuse să îşi aducă aportul, să vină în sprijnul şcolii în vederea unei remedieri a situaţiei existente.

PROF21 - Ce poate face un manager școlar pentru a promova dezvoltarea abilităților de viață ale copiilor la școală?

Marian Bădănoiu – Să creeze condiţii, un mediu propice dezvoltării abilităţilor de viaţă ale elevilor.

PROF21 - Considerați că școala poate și trebuie să contribuie la construirea unei viziuni privind dezvoltarea durabilă a societății? Dacă da, cum?

Marian Bădănoiu – Şcoala trebuie să ofere o viziune asupra dezvoltării durabile a societăţii prin diferite mijloace, menite să conştientizeze importanţa dezvoltării durabile.

PROF21 -   Care considerați că sunt cele mai mari provocări ale societății contemporane (economice, sociale, de mediu)? Ce rol poate avea școala în gestiunea acestora?

Marian Bădănoiu – Cele mai mari provocări ale societăţii contemporane sunt cele de mediu, şcoala având rolul de informare, de conştientizare, de educare a tinerei generaţii.

PROF21 -   Care considerați că sunt competențele esențiale pe care un cadru didactic trebuie să le aibă pentru a reuși să dezvolte abilitățile de viață ale tinerilor în contextul dezvoltării durabile?

Marian Bădănoiu – Abilităţile de viaţă ale tinerilor pot fi dezvoltate de către un cadru didactic bine pregătit din punct de vedere profesional, care dă dovada de tact pedagogic, reuşeşte să îşi creeze o relaţie de respect reciproc cu elevii clasei cu care îşi desfăşoara activitatea.

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.