”Dascălul să descopere harul fiecărui elev” - Profil manager şcolar  –  Cristian Văduva

Postat la 19 decembrie 2018 de Alexandru Gabor în categoria Managerii școlari Prof21







”Dascălul să descopere harul fiecărui elev” - Profil manager şcolar – Cristian Văduva


Platforma PROF21 iniţiază o serie de portrete ale managerilor şcolari,  membri ai comunităţii noastre online. Scopul acestui demers este să reflectăm împreună la temele proiectului, la rolul managerului şcolar în comunitate şi la felul în care abordăm abilităţile de viaţă în contextul dezvoltării durabile. Împreună vom alcătui o comunitate de tipul knowledge-sharing, pornind de la premisa că problemele şcolilor selectate în proiect sunt, mai mult sau mai puţin, comune şi că un efort comun de cunoaştere este va genera coeziune şi identitate profesională în comunitatea PROF21.

Cristian Văduva, Director Școala Amza Pellea Băilești, Dolj

PROF21 - Vă invităm să ne împărtășiți prima dv. întâlnire cu școala și să rememorați ce anume v-a determinat să alegeți o carieră în domeniul educației.

Cristian Văduva - Mulți copii pe care doream să-i cunosc. Gândul de a putea modela generații

 

PROF21 - Există, în memoria dv, de elev sau student, un model de pedagog, un profesor,  care v-a inspirat, care v-a transmis pasiunea de a-i învăța carte pe elevi?

Cristian Văduva - În fiecare putem găsi câte un model important, este ceea ce învățăm de la ei.

 

PROF21 - Cum credeți că ar trebui să se schimbe viziunea despre educație, care ar fi crezul dv. ca manager? Ce i-ați spune unei autorități centrale care concepe politicile educației?

Cristian Văduva - Dascălul să descopere harul fiecărui elev.  Să investească în infrastructură.

 

PROF21 - Ce fel de relație aveți cu elevii și foștii elevi?

Cristian Văduva - Încercăm să facem o schimbare pentru generațiile următoare !!!

 

PROF21 - Știm din diverse studii și cercetări, că Una dintre cauzele majore ale abandonului școlar este sărăcia și, mai specific, lipsa banilor pentru cheltuielile de școlarizare. Cum vedeți dv. această relație cauzală și care ar fi soluțiile, lăsând deoparte subfinanțarea ecucației, prin prisma experienței pe care o aveți?

Cristian Văduva - O comunicare mai bună și foarte mult voluntariat.

 

PROF21 - Ce i-ați recomanda unei tinere sau unui tânăr care își propune să devină profesor într-o școală ca aceea în care predați dv. acum?

Cristian Văduva -Răbdare și dăruire.

 

PROF21 - Credeți că părinții, comunitatea sau autoritatea locală se pot implica mai mult în bunul mers al școlii? Dacă da, cum?

Cristian Văduva - Să lase politicul. Să fie educați părinții. Copii pot fi formați dar ai nevoie de timp, resurse, respect și disciplină.

 

PROF21 - Cât de importantă este pentru dv. incluziunea școlară și ce credeți că poate face un director de școală pentru a remedia situația cu care se confruntă școala românească acum?

Cristian Văduva - Prin deschidere către nou și comunicare se pot rezolva multe.

 

PROF21 - Ce poate face un manager școlar pentru a promova dezvoltarea abilităților de viață ale copiilor la școală?

Cristian Văduva - În ziua de azi multe parteneriate și voluntariat.

 

PROF21 - Considerați că școala poate și trebuie să contribuie la construirea unei viziuni privind dezvoltarea durabilă a societății? Dacă da, cum?

Cristian Văduva - Dacă nu școala cine ? Ne deosebim prin educație !

 

PROF21 - Care considerați că sunt cele mai mari provocări ale societății contemporane (economice, sociale, de mediu)? Ce rol poate avea școala în gestiunea acestora?

Cristian Văduva - Disciplinând, educând putem să ne sprijinim unii pe alții altfel suntem fiecare pentru el.

 

PROF21 - Care considerați că sunt competențele esențiale pe care un cadru didactic trebuie să le aibă pentru a reuși să dezvolte abilitățile de viață ale tinerilor în contextul dezvoltării durabile?

Cristian Văduva - Dăruire, o bună pregătire ce rezultă din experiență și dragoste față de ceea ce faci !

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.