„Consider că un cadru didactic trebuie să fie un model pentru copii, pentru a-i putea ,,influența” în dezvoltarea abilităților de viață” - Director Angela Călugărescu

Postat la 25 octombrie 2018 de Alexandru Gabor în categoria Managerii școlari Prof21







„Consider că un cadru didactic trebuie să fie un model pentru copii, pentru a-i putea ,,influența” în dezvoltarea abilităților de viață” - Director Angela Călugărescu


Platforma PROF21 iniţiază o serie de portrete ale managerilor şcolari,  membri ai comunităţii noastre online. Scopul acestui demers este să reflectăm împreună la temele proiectului, la rolul managerului şcolar în comunitate şi la felul în care abordăm abilităţile de viaţă în contextul dezvoltării durabile. Împreună vom alcătui o comunitate de tipul knowledge-sharing, pornind de la premisa că problemele şcolilor selectate în proiect sunt, mai mult sau mai puţin, comune şi că un efort comun de cunoaştere este va genera coeziune şi identitate profesională în comunitatea PROF21.

 

Profil manager şcolar  –  Angela Călugărescu (director  Şcoala Gimnazială Sadova, judeţul Dolj)

 

PROF21 -   Vă invităm să ne împărtășiți prima dv. întâlnire cu școala și să rememorați ce anume v-a determinat să alegeți o carieră în domeniul educației.

 

Angela Călugărescu – Prima mea întâlnire cu școala a fost în anul școlar 1982/1983, când pășeam pentru prima dată scările unității, fiind elevă în clasa I, unde, din fericire, m-am întors peste 15 ani în calitate de profesor de limba română, trăind aceleași emoții, deși statutul meu era acum altul.

 

PROF21 – Există, în memoria dv, de elev sau student, un model de pedagog, un profesor,  care v-a inspirat, care v-a transmis pasiunea de a-i învăța carte pe elevi?

 

Angela Călugărescu – Pasiunea de a lucra cu elevii mi-a fost insuflată, pentru prima dată, de doamna mea învățătoare, pentru ca apoi, peste câțiva ani să fie din nou inoculată de doamna mea profesoară de limba română din clasa a VIII-a, pe al cărei post m-am și întors în 1997 ca profesor. Aceste două doamne au fost modelul meu de dascăl. Dacă ar fi să mă întorc în timp, aceeași meserie aș alege, pentru că nu mă văd facând altceva în viață, decât să ,,modelez’’ mințile și sufletele elevilor.

 

 

PROF21 – Ce fel de relație aveți cu elevii și foștii elevi?

 

Angela Călugărescu - Relația cu actualii, dar și cea cu foștii mei elevi, este una care implică prietenie, transparență și foarte mult respect. Copiii mă văd ca pe ,,mama’’  de la școală, asta probabil și pentru că sunt foarte apropiați de mine, având de fiecare dată curajul să își deschidă sufletul în fața mea.

 

 

PROF21 – Ce i-ați recomanda unei tinere sau unui tânăr care își propune să devină profesor într-o școală ca aceea în care predați dv. acum?

 

Angela Călugărescu - Tinerilor care doresc să devină profesori le-aș recomanda să iubească, în primul rând, copiii, să practice această meserie din pasiune, fără a lua în considerare remunerația, poate mai mică față de cea a altor persoane care practică alte job-uri.

 

PROF21 –  Cât de importantă este pentru dv. incluziunea școlară și ce credeți că poate face un director de școală pentru a remedia situația cu care se confruntă școala românească acum?

 

Angela Călugărescu - Din punctul meu de vedere, incluziunea școlară este foarte importantă , iar un manager trebuie să insufle și celorlalți gândirea pozitivă, să îi facă să înțeleagă că fiecare om este unic și că trebuie să ne acceptăm, fără prejudecați, unii pe ceilalți.

 

PROF21 – Care considerați că sunt competențele esențiale pe care un cadru didactic trebuie să le aibă pentru a reuși să dezvolte abilitățile de viață ale tinerilor în  contextul dezvoltării durabile?

 

Angela Călugărescu - Consider că un cadru didactic trebuie să fie un model pentru copii, pentru a-i putea ,, influența” în dezvoltarea abilităților de viață, ar trebui să fie persuasivi, corecți și foarte prietenoși.

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.