31 iulie 2019 | Știri

Raport ONU privind obiectivele de dezvoltare durabilă

De Alexandru Gabor

De la lansarea sa în 2015, Agenda 2030 a oferit un plan pentru prosperitatea comună într-o lume durabilă - o lume în care toți oamenii pot trăi vieți productive, vibrante și pașnice pe o planetă sănătoasă. Mai avem zece ani până în anul 2030 și trebuie să ne întrebăm dacă acțiunile noastre de astăzi pun bazele potrivite pentru atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (SDG). Raportul privind obiectivele priv [...]


citește tot articolul »

15 iulie 2019 | Știri

15 iulie - Ziua Mondială a Abilităților Tinerilor

De Alexandru Gabor

În fiecare an, pe 15 iulie, UNESCO-UNEVOC se alătură sărbătorilor din toată lumea pentru a celebra Ziua Mondială a Abilităților Tinerilor și a disemina conștientizarea importanței dezvoltării abilităților tinerilor. Stabilită de Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite,  Ziua Mondială a Abilităților Tinerilor  este un prilej de a evidenția realizările tinerilor care au beneficiat de cursuri de formare a& [...]


citește tot articolul »

8 iulie 2019 | Știri

Nicolae Costel - Socialul, Educația și Mediul sunt convergente și trebuie să ajungă într-un punct comun pentru o bună Dezvoltare Comunitară a comunităților

De Alexandru Gabor

REPER21 și FDSC, inițiatorii Rețelei ONG21, lansează o serie de profiluri ale membrilor și simpatizanților, pe care îi reunește interesul pentru misiunea acesteia, și anume integrarea Educației pentru Dezvoltarea Durabilă (EDD) în sistemul național de educație. Rețeaua ONG21 este formată în prezent din circa 100 de organizaţii neguvernamentale cu experiențe semnificative în domeniul educației, al dezvoltării durabile și al [...]


citește tot articolul »

4 iulie 2019 | Știri

Primul mesaj de interes public pentru dreptul la educatie incluziva al copiilor cu dizabilitati publicat in Codul Audiovizualului ca urmare a demersurilor CEDCD

De Alexandru Gabor

 Pentru prima dată în România, în urma demersurilor Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD), a fost introdus în Codul Național al Audiovizualului un mesaj de interes public, care promovează dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități:   ”Pentru egalitate de șanse, copiii cu dizabilități au dreptul să învețe în orice școală”   Mesajul [...]


citește tot articolul »

27 iunie 2019 | Știri

Cum introducem lectura în viața elevilor noștri?

De Alexandru Gabor

Analfabetismul funcțional este o problemă care afectează 42% dintre elevii români, care deși sunt capabili să citească un text la prima vedere, au mari dificultăți în a-l înțelege sau a efectua operații matematice simple. Aceasta statistică plasează România pe locul I în rândul țărilor din Uniunea Europeană cu cel mai mare grad de analfabetism funcțional, o problemă care va afecta în timp structura socială [...]


citește tot articolul »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.