28 februarie 2019 | Știri

Rezidență artistică la Replika, pentru adolescenți

De Asociaţia REPER21

Comunicat de presă RAR 2019 Rezidențe Artistice la Replika MAI-NOIEMBRIE 2019   În luna martie debutează la Centrul de Teatru Educațional Replika – programul RAR 2019, Rezidențe Artistice la Replika.   În 2018, Centrul Replika a inițiat o rezidență de creație pentru adolescente și adolescenți. În 2019, această rezidență va căpăta amploare, oferindu-le tinerilor și tinerelor, din Bucureș [...]


citește tot articolul »

28 februarie 2019 | Știri

Ce este abuzul de tip bullying în școli?

De Alexandru Gabor

Deși se discută de ceva vreme despre abuzurile tip bullying și consecințele negative asupra elevilor ale tolerării multiplelor sale forme, acest tip de abuz nu este încă suficient cunoscut. Cu precădere în mediul rural sau orașele mici, membrii comunității școlare fie nu sunt conștienți de amploarea fenomenului, fie nu sunt suficient informați. Deși avem de puțină vreme o lege care sancționează bullying-ul, studiile organizațiilor neg [...]


citește tot articolul »

27 februarie 2019 | Știri

5 din 10 copii au fost victime ale hărțuirii pe Internet. Stop Cyberbullying!

De Alexandru Gabor

Cinci din zece copii au experimentat o situație de tip cyberbullying în mediul online, un fenomen tot mai frecvent, cu repercusiuni complexe asupra tuturor actorilor implicați: victimă, agresor și martor. Este motivul pentru care Salvați Copiii România a lansat inițiativa “Dă BLOCK agresivității! Și glumele dor. Stop Cyberbullying!”, căreia i s-au alăturat 2.400 de cadre didactice din 726 de şcoli și peste 46.000 de elevi, pări [...]


citește tot articolul »

22 februarie 2019 | Știri

Cauze structurale și factori specifici ai analfabetismului funcțional în România

De Alexandru Gabor

Tema analfabetismului funcțional, la fel ca alți indicatori macro din sistemul național de educație, nu reține prea mult timp atenția opiniei publice și a factorilor de decizie. În mod normal, orice diagnostic care semnalează o criză, indiferent de domeniu, este urmat de o amplă dezbatere societală, orientată spre soluții și evaluarea  unor direcții de acțiune. Analfabetismul funcțional din România este deplâns și criticat de [...]


citește tot articolul »

22 februarie 2019 | Știri

Creștere de 42,62% a numărului de cazuri tip bullying raportate la Telefonul Copilului

De Alexandru Gabor

Asociația Telefonul Copilului a înregistrat în anul 2018 o creștere de 42,62% a numărului de cazuri de abuz de tip bullying raportate, cu 2.212 mai multe sesizări comparativ cu anul 2017. Formele abuzului de tip bullying sesizate au fost:   • insulte, jigniri, porecle, sarcasm (53,07%);   • loviri, îmbrânciri (28,07%);   • intimidare, denigrare, insulte cu privire la relații și statutul so [...]


citește tot articolul »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.