3 aprilie 2019 | Știri

Rolul managerului şcolar în documentul MEN „Educația ne unește”

De Alexandru Gabor

Ministerul Educației Naționale a lansat vineri, 29 martie, viziunea sistemică „Educația ne unește”, în cadrul unui eveniment organizat în Aula Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I", din București.   Documentul de poziție lansat propune structurarea rolului educației, implicit rolul sistemului național de învățământ, pe cinci valori fundamentale: încredere, echitate, solidaritate, efica [...]


citește tot articolul »

2 aprilie 2019 | Știri

Grădiniță și liceu obligatorii

De Alexandru Gabor

Legea care mărește durata învățământului obligatoriu de la 11 la 16 ani până în 2030 a fost promulgată de Președintele României, Klaus Iohannis.   Este vorba despre Legea pentru modificarea Legii educației naționale nr. 1/2011. Proiectul de lege a fost inițiat de un grup de 19 parlamentari UDMR în frunte cu Szabo Odon și șapte parlamentari PSD. Mircea Miclea, fost ministru al Educației, avertiza în [...]


citește tot articolul »

29 martie 2019 | Știri

Recomandări pentru implementarea unei Strategii de prevenire a violenţei în şcoli

De Alexandru Gabor

Cazurile de violenţă în şcoli, deşi frecvente, sunt rareori mediatizate în raport cu amploarea fenomenului. În fiecare an, mass media relatează episoade violente cu elevi sau cadre didactice, însă subiectul este apoi uitat. Multe cazuri de violenţă rămân nedocumentate şi doar participanţii direcţi au cunoştinţă de ele. În comunităţile şcolare, măsurile clasice pentru a preveni violenţa se rezumă la prezenţa j [...]


citește tot articolul »

22 martie 2019 | Știri

Cauzele abandonului școlar în România

De Alexandru Gabor

Potrivit ultimelor date Eurostat, organismul responsabil de indicatorii statistici ai UE, abandonul școlar în România este unul dintre cele mai mari din Europa, cu un procent de 18, puțin mai mic decât ratele de abandon școlar ale Maltei și Spania, ambele cu aproximativ 19%. În spectrul opus al clasamentului se află Slovenia, Lituania și Croația, cu cifre ale abandonului școlar situate între 2,8% și 4,9%. Dincolo de indicato [...]


citește tot articolul »

22 martie 2019 | Știri

Violența în școli – 41% dintre elevi declară că se tem pentru integritatea lor fizică în spațiul școlii

De Alexandru Gabor

  Potrivit studiilor recente, 41% dintre elevi-respondenți au declarat că și-au simțit pusă în pericol integritatea fizică și/sau morală în școli, aproximativ 10% declară că au întâlnit situații de violențe fizică în propria școală și Ministerul Educației estimează că, anual, se constată în jur de 18.000 de acte de violență în școli.  O definiței curentă a violenței este cea furniza [...]


citește tot articolul »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.