28 ianuarie 2020 | Știri

DEZVOLTAREA REZILIENȚEI EMOȚIONALE - Sesiune Mandala – Explorarea sentimentelor prin culori

De Asociaţia REPER21

Traducere partiala după ”Emotional Resilience. Useful resources for schools”, South Lakes Federation, September 2014 (https://www.cumbria.gov.uk/eLibrary/Content/Internet/537/6381/42179103424.pdf) Cui se adresează: tinerilor cu scopul de a-și analiza sentimentele față de diferite aspecye ale vieții lor folosind culorile Resurse necesare: o foaie Mandala, creioane colorate Metodă: Partea I (10 minute) Arătați-le elevilor foaia Mand [...]


citește tot articolul »

17 ianuarie 2020 | Știri

O tehnică de detensionare în clasă

De OANA SANDU

Multora dintre copii le este greu să treacă peste momente mai grele la școală sau acasă. Dacă acasă ideal au mereu un adult care le explică ce s-a întâmplat și cum se navighează peste o situație negativă, la școală e complicat să găsească mereu o astfel de relație unu la unu. Iată aici câteva metode prin care poți detensiona o atmosferă solicitantă sau o situație supărătoare. Unii copii nu sunt pregătiți să lucreze [...]


citește tot articolul »

15 ianuarie 2020 | Știri

Ce ne spun cei mai noi membri ai comunității Prof21

De Sandra Ghitescu

În perioada 6-12 ianuarie, 14 noi cadre didactice s-au alăturat comunității Prof21 cu ocazia ultimei grupe de formare „Dezvoltarea abilităților de viață în contextul dezvoltării durabile”. Cursul acreditat a fost ținut la Predeal de formatorii Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile și ai Asociației Reper21, în cadrul proiectului „Prof21 - Dezvoltarea competențelor profesorilor și managerilor școlari pentru [...]


citește tot articolul »

6 ianuarie 2020 | Știri

Metode de încurajare a copiilor la ore

De OANA SANDU

Potrivit cercetărilor, încurajarea comportamentelor prosociale ar putea duce și la îmbunătățirea performanțelor academice - note la clasă și rezultate la teste. Oamenii se nasc predispuși la comportamente prosociale. De fiecare dată când facem un lucru prosocial, creierul nostru eliberează substanțe care ne fac să ne simțim bine, și aceleași substanțe îmbunătățesc procesul de învățare.     Pot [...]


citește tot articolul »

23 noiembrie 2019 | Știri

Cum să-ți implici elevii la ore

De OANA SANDU

Cinci tehnici de a pune întrebări elevilor Ar trebui să existe doar două motive pentru care profesorii pun întrebări elevilor, la clasă. Pentru a-i provoca pe aceștia să gândească și să răspundă și, în al doilea rând, pentru a strânge informații din care să-și dea seama dacă un concept sau o temă au fost înțelese. Însă de ce pun întrebări majoritatea profesorilor? Ca să-i țină pe ele [...]


citește tot articolul »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.