13 februarie 2019 | Știri

Prioritățile de la Batumi – punct de plecare pentru întrunirea experților în ONG21, prima rețea națională dedicată EDD

De Alexandru Gabor

Pe 11 februarie a.c, o parte din membrii Rețelei ONG21 s-au întâlnit la sediul Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile, partenerul strategic al REPER21, pentru a demara oficial procesul colaborativ al redactării propunerii de politică publică centrată pe educația pentru dezvoltare durabilă / EDD. Participanții au fost selectați pe baza unui apel deschis adresat tuturor membrilor Rețelei și au inclus profesori, consilieri juridici, ac [...]


citește tot articolul »

8 februarie 2019 | Știri

A fost lansat apelul de înscriere în Competiția Națională pentru obținerea certificatului „Școală Europeană”, ediția 2019

De Alexandru Gabor

Ministerul Educaţiei Naționale a lansat apelul național pentru înscrierea unităților de învățământ preuniversitar la cea de a XVI-a ediție a competiției pentru obținerea certificatului „Școală Europeană” în anul școlar 2018-2019.   Competiția se adresează tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar angrenate în programele europene din domeniul educației și formării profesio [...]


citește tot articolul »

7 februarie 2019 | Știri

Eliza Chirilă-Pop: O provocare a țării noastre este accesul la educație de calitate pentru copiii din medii defavorizate

De Alexandru Gabor

REPER21 și FDSC, inițiatorii Rețelei ONG21, lansează o serie de profiluri ale membrilor și simpatizanților, pe care îi reunește interesul pentru misiunea acesteia, și anume integrarea Educației pentru Dezvoltarea Durabilă (EDD) în sistemul național de educație. Rețeaua ONG21 este formată în prezent din circa 100 de organizaţii neguvernamentale cu experiențe semnificative în domeniul educației, al dezvoltării durabile și al [...]


citește tot articolul »

28 ianuarie 2019 | Știri

O prioritate strategică

De Alexandru Gabor

Testările PISA, cele care măsoară analfabetismul funcțional, se fac la intervale de trei ani, pe un eșantion reprezentativ al elevilor cu vârsta de minim 15 ani. În România, acest eșantion cuprinde aproximativ 5.000 de elevi, care sunt solicitați să dea testul la matematică, știinte și citire. Acest din urmă termen este impropriu, întrucât testele PISA nu măsoară abilitatea cuiva de a citi, ci, mai degrabă capacitatea de [...]


citește tot articolul »

18 ianuarie 2019 | Știri

Ce este analfabetismul funcţional?

De Alexandru Gabor

Termenul „analfabetism funcţional” a ajuns dintr-un concept tehnic, rezervat unei minorităţi de experţi în probleme de educaţie, un concept care este acum pe buzele tuturor. El semnifică, în linii simplificate, starea deplorabilă a sistemului naţional de educaţie, luând ca indicator o singură variabilă, respectiv capacitatea elevilor de a face raţionamente elementare şi de a selecta informaţia relevantă dintr-un text. &Ic [...]


citește tot articolul »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.