8 martie 2019 | Știri

Oportunităţi de formare - „Educație deschisă pentru viitor: provocări în era digitală”

De Alexandru Gabor

În cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED) se va realiza abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice (15.000 din învățământul primar si 40.000 din învățământul gimnazial) în vederea unei abordări metodologice centrate pe competențe-cheie.   „Este necesar ca sistemul de învățământ românesc să fie unul dinamic. Trebuie să ne [...]


citește tot articolul »

28 februarie 2019 | Știri

Rezidență artistică la Replika, pentru adolescenți

De Asociaţia REPER21

Comunicat de presă RAR 2019 Rezidențe Artistice la Replika MAI-NOIEMBRIE 2019   În luna martie debutează la Centrul de Teatru Educațional Replika – programul RAR 2019, Rezidențe Artistice la Replika.   În 2018, Centrul Replika a inițiat o rezidență de creație pentru adolescente și adolescenți. În 2019, această rezidență va căpăta amploare, oferindu-le tinerilor și tinerelor, din Bucureș [...]


citește tot articolul »

28 februarie 2019 | Știri

Ce este abuzul de tip bullying în școli?

De Alexandru Gabor

Deși se discută de ceva vreme despre abuzurile tip bullying și consecințele negative asupra elevilor ale tolerării multiplelor sale forme, acest tip de abuz nu este încă suficient cunoscut. Cu precădere în mediul rural sau orașele mici, membrii comunității școlare fie nu sunt conștienți de amploarea fenomenului, fie nu sunt suficient informați. Deși avem de puțină vreme o lege care sancționează bullying-ul, studiile organizațiilor neg [...]


citește tot articolul »

27 februarie 2019 | Știri

5 din 10 copii au fost victime ale hărțuirii pe Internet. Stop Cyberbullying!

De Alexandru Gabor

Cinci din zece copii au experimentat o situație de tip cyberbullying în mediul online, un fenomen tot mai frecvent, cu repercusiuni complexe asupra tuturor actorilor implicați: victimă, agresor și martor. Este motivul pentru care Salvați Copiii România a lansat inițiativa “Dă BLOCK agresivității! Și glumele dor. Stop Cyberbullying!”, căreia i s-au alăturat 2.400 de cadre didactice din 726 de şcoli și peste 46.000 de elevi, pări [...]


citește tot articolul »

22 februarie 2019 | Știri

Cauze structurale și factori specifici ai analfabetismului funcțional în România

De Alexandru Gabor

Tema analfabetismului funcțional, la fel ca alți indicatori macro din sistemul național de educație, nu reține prea mult timp atenția opiniei publice și a factorilor de decizie. În mod normal, orice diagnostic care semnalează o criză, indiferent de domeniu, este urmat de o amplă dezbatere societală, orientată spre soluții și evaluarea  unor direcții de acțiune. Analfabetismul funcțional din România este deplâns și criticat de [...]


citește tot articolul »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.