28 ianuarie 2019 | Știri

O prioritate strategică

De Alexandru Gabor

Testările PISA, cele care măsoară analfabetismul funcțional, se fac la intervale de trei ani, pe un eșantion reprezentativ al elevilor cu vârsta de minim 15 ani. În România, acest eșantion cuprinde aproximativ 5.000 de elevi, care sunt solicitați să dea testul la matematică, știinte și citire. Acest din urmă termen este impropriu, întrucât testele PISA nu măsoară abilitatea cuiva de a citi, ci, mai degrabă capacitatea de [...]


citește tot articolul »

18 ianuarie 2019 | Știri

Ce este analfabetismul funcţional?

De Alexandru Gabor

Termenul „analfabetism funcţional” a ajuns dintr-un concept tehnic, rezervat unei minorităţi de experţi în probleme de educaţie, un concept care este acum pe buzele tuturor. El semnifică, în linii simplificate, starea deplorabilă a sistemului naţional de educaţie, luând ca indicator o singură variabilă, respectiv capacitatea elevilor de a face raţionamente elementare şi de a selecta informaţia relevantă dintr-un text. &Ic [...]


citește tot articolul »

17 ianuarie 2019 | Advocacy

Apel de participare Atelier ONG21

De Asociaţia REPER21

Data evenimentului: 11 februarie 2019 Locul: București (locația exactă va fi comunicată ulterior) Participanți: 20 de membri ai Rețelei ONG21 Scop: stabilirea Metodologiei pentru elaborarea participativă a Propunerii de Politică publică în domeniul Educației pentru Dezvoltarea durabilă   Dragi colege și colegi, Primul pas în elaborarea Propunerii de Politică publică (PPP) în domeniul Educației pentru Dezvoltare [...]


citește tot articolul »

11 ianuarie 2019 | Managerii școlari Prof21

„Şcoala trebuie să ofere o viziune asupra dezvoltării durabile a societăţii prin diferite mijloace, menite să conştientizeze importanţa dezvoltării durabile”

De Alexandru Gabor

Profil manager şcolar  –  Marian Bădănoiu (director, Centrul Şcolar pentru Educaţie Inclusivă Balş, Olt)     Platforma PROF21 iniţiază o serie de portrete ale managerilor şcolari,  membri ai comunităţii noastre online. Scopul acestui demers este să reflectăm împreună la temele proiectului, la rolul managerului şcolar în comunitate şi la felul în care abordăm abilităţile de viaţă în [...]


citește tot articolul »

7 ianuarie 2019 | Advocacy

Alexandra Ghenea - Dezvoltarea durabilă este singura variantă pentru un viitor sigur al copiilor noștri

De Alexandru Gabor

REPER21 și FDSC lansează o serie de profiluri ale membrilor și simpatizanților Rețelei ONG21, pe care îi reunește interesul pentru integrarea Educației pentru Dezvoltarea Durabilă (EDD) în sistemul național de educație. Rețeaua ONG21 este formată în prezent din circa 100 de organizaţii neguvernamentale cu experiențe semnificative în domeniul educației, al dezvoltării durabile și al campaniilor de advocacy, bucur&acir [...]


citește tot articolul »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.