5 aprilie 2019 | Știri

Titularizarea pe 253 – Cum vor fi transformate contractele celor 16.000 de profesori angajați pe examene din trecut

De Alexandru Gabor

Peste 16.000 de posturi didactice de predare sunt ocupate cu profesori angajați pe perioadă determinată, în baza rezultatelor obținute la concursuri naționale de titularizare în anii anteriori, spune Guvernul în OUG pe educație promovată miercuri și intrată în posesia Edupedu.ro. Este vorba despre profesori angajați pe articolul 253 din legea educației, declarat neconstituțional de judecătorii Curții Constituționale, care au co [...]


citește tot articolul »

3 aprilie 2019 | Știri

Rolul managerului şcolar în documentul MEN „Educația ne unește”

De Alexandru Gabor

Ministerul Educației Naționale a lansat vineri, 29 martie, viziunea sistemică „Educația ne unește”, în cadrul unui eveniment organizat în Aula Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I", din București.   Documentul de poziție lansat propune structurarea rolului educației, implicit rolul sistemului național de învățământ, pe cinci valori fundamentale: încredere, echitate, solidaritate, efica [...]


citește tot articolul »

2 aprilie 2019 | Știri

Grădiniță și liceu obligatorii

De Alexandru Gabor

Legea care mărește durata învățământului obligatoriu de la 11 la 16 ani până în 2030 a fost promulgată de Președintele României, Klaus Iohannis.   Este vorba despre Legea pentru modificarea Legii educației naționale nr. 1/2011. Proiectul de lege a fost inițiat de un grup de 19 parlamentari UDMR în frunte cu Szabo Odon și șapte parlamentari PSD. Mircea Miclea, fost ministru al Educației, avertiza în [...]


citește tot articolul »

29 martie 2019 | Știri

Recomandări pentru implementarea unei Strategii de prevenire a violenţei în şcoli

De Alexandru Gabor

Cazurile de violenţă în şcoli, deşi frecvente, sunt rareori mediatizate în raport cu amploarea fenomenului. În fiecare an, mass media relatează episoade violente cu elevi sau cadre didactice, însă subiectul este apoi uitat. Multe cazuri de violenţă rămân nedocumentate şi doar participanţii direcţi au cunoştinţă de ele. În comunităţile şcolare, măsurile clasice pentru a preveni violenţa se rezumă la prezenţa j [...]


citește tot articolul »

22 martie 2019 | Știri

Cauzele abandonului școlar în România

De Alexandru Gabor

Potrivit ultimelor date Eurostat, organismul responsabil de indicatorii statistici ai UE, abandonul școlar în România este unul dintre cele mai mari din Europa, cu un procent de 18, puțin mai mic decât ratele de abandon școlar ale Maltei și Spania, ambele cu aproximativ 19%. În spectrul opus al clasamentului se află Slovenia, Lituania și Croația, cu cifre ale abandonului școlar situate între 2,8% și 4,9%. Dincolo de indicato [...]


citește tot articolul »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.