24 martie 2020 | Știri

Sfaturi de învățat acasă: „Lăsați copiii să se plictisească”

De OANA SANDU

Idei pe care le puteți recomanda, ca profesori, părinților cu copii în școala primară.  Zilele acestea, copiii stau acasă și trebuie să continue să învețe. Ce să facă părinții pentru a-i ajuta? Iată câteva sugestii de la profesori. (Articol adaptat după cel scris De Donna Ferguson, The Guardian. Foto credit: The Guardian)   Școlile sunt închise pentru o perioadă, dar copiii trebuie să &ici [...]


citește tot articolul »

20 martie 2020 | Știri

Tutorii de reziliență

De Asociaţia REPER21

În aceste zile, sunt dascăli care devin "tutori de reziliență" pentru copiii care fără școală trăiesc și mai greu șocul stării de urgență. Unii copii sunt fără mijloace materiale sau chiar n-au părinții cu ei, sunt cu bunicii poate bolnavi, poate speriați... sau chiar sunt copii care nu au practic pe nimeni de încredere, unicul "colac de salvare" sunt acei profesori care "știu de ei", iar copiii se bizuie [...]


citește tot articolul »

19 martie 2020 | Știri

Reziliența unui copil

De Asociaţia REPER21

"Reziliența" unui copil definește capacitatea sa de a se dezvolta în ciuda unei traume sau a unui mediu advers, care ar fi putut să îi compromită evoluția. Reziliența nu exclude "vulnerabilitatea", dimpotrivă o presupune. Copilul rezilient este vulnerabil, deoarece "cade" după trauma/presiunea/șocul primite. Dar apoi "se ridică" - integrează experiența, învață din ea - se reface și îș [...]


citește tot articolul »

17 martie 2020 | Știri

Conceptul și termenul de reziliență

De Asociaţia REPER21

Termenul "reziliență" are o etimologie sugestivă: cuvântul latin "resilio", care înseamnă "a sări înapoi". Conceptul vine din fizica materialelor. Definește proprietatea unui material de a reveni la forma inițială după ce a suferit o deformare, din cauza unui șoc sau a unei presiuni continue. Un material/sistem resilient presupune o anumită "vulnerabilitate", fiindcă el se deformează c&acir [...]


citește tot articolul »

20 februarie 2020 | Știri

Cum faci un atelier de croitorie în școală?

De OANA SANDU

Două profesoare își povestesc experiența în lucrul cu copiii în proiectul Prof 21, organizând ateliere de croitorie în școală.  Elena Bălan, 41 ani, este profesoară de ciclu primar la Școala gimnazială „Roman Ialomițeanul” din comuna Axintele, județul Ialomița. Coordonează un atelier de croitorie pentru elevii de gimnaziu, parte din proiectul Prof21, „Reciclăm, utilizăm și nimic nu aruncăm [...]


citește tot articolul »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.