Dans contemporan – elemente educaționale

Atelierul abordează corpul ca pe un spațiu deschis, de explorat, un spațiu capabil să surprinda și să se surprindă, scăpând rutinei și obișnuințelor cotidiene. Metoda presupune atât antrenament fizic, ce are drept scop conștientizarea și sensibilizarea corpului, pregătindu-l pentru noi descoperiri, cât și jocuri și improvizații, concentrându-se pe spontaneitate și autenticitate, pentru a putea debloca propriile resorturi creative și pentru a se dezvolta capacitatea de a “vorbi” prin mișcare.

Obiective de învățare
Antrenarea sensibilității, imaginației și creativității.
Dezvoltarea propriului mod de mișcare.
Dezvoltarea senzorialității corporale.

Rezultatele/impactul metodei
Dansul înseamnă comunicare constantă. Corpul în mișcare comunică continuu. Fiecare experiență pe care o trăim trece prin corp și lasă urme în corp. Învățăm să dansăm experimentând, permițându-ne să ne jucăm, să căutăm, să greșim, să o luăm de la capăt, să modificăm, până când sensibilitatea și imaginația noastră își vor găsi forma exterioară optimă de exprimare. În urma unui astfel de atelier se va dezvolta creativitatea, inițiativa (individuală sau în grup), cooperarea (a dansa împreună cu alți oameni poate stimula implicarea și poate fi de un entuziasm contagios), ascultarea activă (dansul presupune o permanentă negociere a interiorului cu exteriorul, o prezență constantă în spațiul intern și extern), deschiderea fiecărei persoane și disponibilitatea ei. Nu se va afla un singur răspuns la o anumită întrebare, ci se vor descoperi posibilități de a fi, de a simți, de a relaționa și interacționa, de a se exprima.