PhotoVoice

PhotoVoice este o metodă de influențare și sensibilizare a decidenților la nivel local sau guvernamental prin prezentarea de „fotografii vii” realizate de membrii acelor grupuri defavorizate, marginalizate, care nu au deprinderea de a determina intoducerea pe agenda publică a problemelor lor și nici capacitatea de a se mobiliza pentru urmărirea unui interes comun. Prin „Photo”, fotografie și „voice”, vocea fotografiei ei spun ce cred, simt și ce ar trebui făcut în comunitatea lor. Și pentru a fi siguri că fiecare fotografie este înțeleasă așa cum dorește fotograful, lângă fotografie apare povestea, vocea fotografului care spune istoria imaginii surprinse. Photovoice este o metodă care conduce la conștientizarea situației chiar de către grupul de beneficiari prin intermediul discuțiilor pe marginea fotografiilor în grupuri.

Obiective de învățare
Dezvoltarea capacității “fotografilor” de a reacționa la problemele propriilor lor comunități, crearea unui cadru de comunicare, înțelegere și recunoaștere a identității grupului, dezvoltarea stimei de sine a fotografilor.

Rezultatele/impactul metodei
Spre deosebire de celelalte metode de influențare a deciziilor publice (dezbateri, cafenele publice, audieri publice etc.), metoda Photovoice, prin faptul că este implementată chiar de cei afectați de o decizie publică, dezvoltă competențe de exprimare publică inovatoare. Exprimarea opiniei în acest context, alături de faptul că metoda presupune o angajare emoțională a comunității în rezolvarea propriilor probleme, este puternică și bine direcționată. Photovoice determină o mobilizare substanțială din partea fotografilor în promovarea intereselor și atragerea atenției asupra problemelor. Această metodă, mai mult decât oricare altceva, încurajează exprimarea grupurilor vulnerabile, marginalizate. Este o metodă de participare publică puternică, pentru că mai întâi sensibilizează, apoi influențează ceea ce sporește șansa ca decizia finală să țină cont și de opinia grupului afectat.