Imagini și sentimente conflictuale

1. Fiecare persoană primește o foaie mare de hârtie (A2). Diverse vopsele, creioane, pixuri, creioane, ziare, reviste, lipici etc. sunt așezate în mijlocul camerei.


2. Încurajați elevii să-și folosească imaginația, creativitatea, sentimentele pentru a crea o imagine a unei creaturi care reprezintă modul în care ei văd un conflict. Poate fi o creatură reală sau imaginară. Ei ar trebui să încerce să nu se gândească prea mult la asta, ci doar să facă ceva și să vadă ce se întâmplă. (Nu trebuie să fie artiști și nu vor trebui să-și arate creațiile pentru toată lumea).


3. Odată finalizate, formați perechi. Oamenii pot alege dacă să-și arate creatura partenerilor sau nu. Cu toate acestea, ei ar trebui să discute despre ce imagini au venit în minte și despre ce sentimente le-a adus, corelat cu înțelegerea lor despre conflict(e).


4. Înapoi în grupul mare, se realizează procesarea experienței (Oamenii își pot arăta creaturile dacă doresc acest lucru).

Întrebări pentru discuție: Cum v-ați simțit în acest exercițiu? Cum v-ați simțit când a-ți lucrat/ vorbit cu cealaltă persoană? Câți au avut elemente pozitive și negative în creaturile lor? Ce sentimente aveți acum despre conflicte și despre creațiile voastre?.


5. Arătați grupului celelalte creaturi și întrebați-le dacă pot vedea cum fiecare creatură ar putea spune ceva despre conflict. (Acest lucru se poate face și în perechi sau poate grupuri mici de trei sau patru persoane).

Resurse necesare: hârtie flipchart, diverse vopsele, creioane, pixuri, creioane, ziare, reviste, clei etc.