Îmi place/ nu-mi place

1. Cereți tuturor participanților să scrie trei lucruri pe care le urăsc sau se tem de inamicul lor. Ei ar trebui să încerce să se gândească la cineva sau la un grup de oameni pe care nu-i plac cu adevărat, fie pentru ei înșiși sau pentru ceea ce reprezintă. Dacă le este imposibil să gândească în acești termeni, ei pot folosi ca inamici pe cineva sau pe un grup de oameni care au fost învățați să se urăscă sau să se teamă ca pe un copil. (5 minute).

2. Atunci, participanții trebuie să întocmească o listă cu lucrurile pe care nu le displace despre ei înșiși. Întrebați-i să găsească lucruri despre care sunt cu adevărat inconfortabile sau, într-adevăr, nu ar recunoaște. Apoi adaugă la listă lucrurile pe care le consideră că nu sunt, și ar dori să fie. Această listă nu va fi distribuită întregului grup. (5 minute).

3. În perechi, partenerii se uită la listele lor, precizând cele trei lucruri pe care nu le displace cu dușmanul lor. Cereți-le să afle câte link-uri pot face între cele două liste. Ce au in comun inamicii lor cu ei insisi? Poate ei să vadă în ei ceva ce resping în ei înșiși sau ceva ce ar dori să fie și nu sunt? Asigurați-vă că perechile petrec timp pe listele celor doi parteneri - câte cinci minute fiecare. (10 minute).

4. Înapoi în grupul mare, oamenilor li se spune că nu trebuie să împărtășească toate informațiile pe care le-au scris sau să le discute în perechi.

Resurse necesare: hârtie, markere


Întrebări pentru reflecție: au găsit persoane legături între ceea ce nu acceptă în sine și ceea ce reprezintă inamicii lor? Acest lucru le spune ceva despre ei înșiși sau despre natura "dușmanilor"? Ce putem învăța să ne confruntăm cu propriile noastre temeri și urări?