Podul

Elvii sunt împărțiți în două echipe, de preferință între patru și șapte persoane în fiecare echipă. Elevii sunt rugați de asemenea să își ia și roluri de observatori unul sau doi în fiecare echipă. Două spații separate sunt necesare și un al treilea loc neutru. Fiecare echipă sau cameră este echipată într-un mod specific (vezi materialele).


Chiar înainte de a da instrucțiunile, explicați că nu există nici o modalitate corectă sau greșită de a face acest exercițiu și nimeni nu va fi judecat. Observatorii vor fi acolo pentru a observa cum este îndeplinită sarcina și cum interacționează oamenii. Explicați regulile.

Regulile
Veți lucra în două echipe diferite. Împreună trebuie să construiți un pod; fiecare echipă va construi câte o jumătate din acest pod. La sfârșitul exercițiului vom pune cele două jumătăți împreună pentru a face podul.

Cele două echipe vor lucra în două camere separate și nu se vor vedea reciproc. Contactele dintre cele două echipe pot fi făcute de un delegat al fiecărei echipe. Cei doi delegați se vor întruni într-un loc neutru timp de maxim 3 minute. Pot avea 3 întâlniri în total. Cele două jumătăți ale podului trebuie să se întâlnească în mijlocul podului.

Lungimea podului trebuie să fie de cel puțin 15 cm. Atunci când cele două jumătăți sunt asamblate, nu va fi posibil să folosiți adeziv sau orice fel de material pentru a le lipi împreună.

Calitatea podului va fi judecată conform STABILITĂȚII, Frumuseții și CREATIVITĂȚII. Trebuie să susțină un creion așezat în mijloc, după ce cele două părți se unesc.

Puteți utiliza numai materialele care se află pe masa dvs. Nu puteți pune întrebări observatorilor sau conducătorilor exercițiului. Aveți timp limitat pentru a face acest exercițiu.
Când un delegat dorește să se întâlnească cu altul, el trebuie să-l anunțe bătând la ușă sau la zidul celeilalte echipe sau cerând conducătorului exercițiului să organizeze întâlnirea. Numai liderul poate participa la această întâlnire. Ar trebui să fie strict programată.

Observatorii
Veți observa o echipă. Nu trebuie să vorbiți cu participanții sau cu oricine altcineva sau să răspundeți la orice întrebări pe care vi le-ar putea pune. Este recomandat să luați notițe.

Observați în special următoarele:
- Cum a început grupul de lucru?
- Cine a luat inițiativa?
- Cum a fost ales delegatul?
- Cum gestionează grupul timpul? Cine urmărește ceasul?
- Există un facilitator în grup sau cineva care moderează discuția, propune soluții sau consens?
- Cum sunt împărțite sarcinile?
- Face toată lumea ceva? Există oameni care nu sunt interesați sau nu au nimic de făcut / de spus?

La sfârșitul timpului de exercițiu, anunțați că cele două părți ale podului vor fi puse împreună, în locul neutru. Cele două echipe sunt invitate să aducă împreună părțile de pod și încercați cu un creion. Se recomandă o pauză înainte de a trece la procesare și discuții.

Procesare/ Întrebări pentru discuție:

La nivel individual:
Cum te-ai simțit? Crezi că ați fost o echipă bună? V-ați împărțit fiecare roluri? A condus cineva? S-a retras cineva? Au existat diferite persoane cu roluri diferite? Și sarcini? Cine a început lucrul? Cum a fost ales delegatul? S-a uitat cineva la timp? Cine a propus soluții / compromisuri?

A fost cineva plictisit sau dezinteresat? V-ați concentrat pe sarcină tot timpul sau vreodată ați vorbit și despre ce se întâmpla în grup/ relații? Comunicarea a fost bună? Au existat argumente? Ați fost mulțumit de rezultatul final? A fost un succes? De ce?

Pentru observatori:
Cum te-ai simțit ca observator? Ce ați observat despre dinamica grupului, comunicarea, lucrul în echipă etc.? Contact vizual? Limbajul trupului? Ați încercat să fiți implicați chiar dacă nu ați putut vorbi?

Pentru toată lumea:
Cât timp a fost petrecut planificarea? Cât timp a fost construit / făcut? Cât timp a fost cheltuit evaluarea / evaluarea? Ai învățat ceva despre tine însuți? alții din grupul dvs.? grupuri dinamice? exerciții ca aceasta? fiind observat?

Materiale necesare: o pereche de foarfece, o singură rolă de bandă de hărtie, un stick de lipici, mai multe coli de hârtie albă, câteva foi mici de carton (grosimi și culori variate), un ziar vechi, creioane colorate, două sau trei butoane (sau alte obiecte rotunde), un creion, o mică bucată de material colorat.