Design oră pt. dezvoltarea abilităților de interrelaționare (acceptarea diferențelor) 2

Începem exerciţiul prin a-i întreba pe elevi dacă le place să joace cărţi. Ce fel de jocuri de cărţi cunosc ei? Ce semnificaţie au cărtile de joc?

Exerciţiul va consta în a construi cărţi de joc.

Avem nevoie fie de coli de hârtie mai groase fie de cartoane, foarfece sau cutter, culori sau markere de diverse culori (se poate vorbi cu CJRAE dacă pot ajuta în acest sens). Elevii vor avea la dispoziţie 20-25 de minute pentru a construi 15 cărţi fiecare. Fiecare carte poate avea forma şi culoarea pe care o doreşte fiecare. Tema sau semnificaţia fiecărei cărţi trebuie sa fie “UN LUCRU IMPORTANT PENTRU MINE”.

Astfel fiecare elev va avea un set de 15 cărţi semnificând 15 lucruri importante pentru el/ea. La sfârşitul acestei activităţi vom ruga fiecare elev să prezinte cărţile construite. Vom încerca să identificăm  “cărţi comune”, respectiv lucruri importante care sunt comune la mai mulţi elevi.

O sa iniţiem o discuţie cu privire la cărţile comune şi la cărţile diferite. (De ce avem cărţi comune? Ce cărţi diferite crezi că ai faţă de ceilalţi? Ce putem învăţa din acest exerciţiu?)

Se poate continua acest exerciţiu, rugându-i pe elevi să se gândească până ora viitoare (dacă mai poate fi o oră viitoare) la o modalitate (reguli) în care ar putea folosi aceste cărţi la un joc. De asemenea se poate avea în vedere că după ce vor face aceste reguli ale cărţilor să realizeze un campionat în şcoală, la care să invite elevi din mai multe clase cărora să le prezinte jocul şi să îi înveţe să joace.