K-W-L (știu-vreau să știu-am învățat)

Este o metodă a gândirii critice şi în cazul aplicării ei va fi precedată de brainstorming pentru reactualizarea şi identificarea tuturor cunostinţelor despre o anumită temă care va fi abordată.

După identificarea acestor informaţii se trasează pe flip-chart un tabel cu următoarele rubrici: Ştiu, Vreau să ştiu, Am învăţat.

În prima etapă elevii completează prima rubrică şi dezvoltă oral fiecare idee scrisă pe flip-chart. În timpul discuţiei vor apărea neclarităţi sau idei greşite. Se trec toate elementele necunoscute de către aceştia în cea de-a doua rubrică (Vreau să ştiu).

Prin intermediul lucrului în echipă aceştia vor căuta informaţii noi pe care le prezintă în grupul de lucru şi se discută elementele noi pe care le-au descoperit şi pe care şi le-au însuşit, apoi le vor trece în rubrica a treia ( Am învăţat).

La final, elevii sunt solicitaţi să compare ceea ce ştiau iniţial cu ceea ce au învăţat şi ceea ce doreau să inveţe şi dacă mai sunt probleme ce ar trebui clarificate şi dacă sunt se vor clarifica.