Magazinul de imagini și cuvinte

Am pregatit acasa un set de imagini cu fizionomii umane , animale, plante pe care le-am considerat ca fiind sugestive pentru fiecare dintre cele trei stiluri de comunicare (pasiv, asertiv, agresiv).

De asemenea, am cautat si gasit, ori am gandit expresii, citate , proverbe , ori zicatori relevante pentru cele trei tipuri de comportament- pasiv, asertiv, agresiv, pe care le discutam, analizam, in cadrul activitatii noastre("Comunic asertiv si nu sunt singur).

Le-am printat, le-am decupat, iar inainte de ora, am amenajat in clasa, pe o masuta, micul magazin (expun pozele si expresiile amestecate).

Un elev a fost desemnat "vanzatorul", iar cele trei grupe desemnează "cumparatori", care vor veni sa vada si apoi "sa cumpere" poze sau expresii pe care le considera sugestive pentru stilul de comunicare pe urmeaza sa-l prezinte catre finalul activitatii (vor lipi aceste imagini si expresii pe coala lor de flipchart).

Vanzatorul are rolul de a-i "consilia",adica le poate da sfaturi in legatura cu achizitia pe care doresc s-o faca (este sau nu potrivita imaginea sau expresia pentru stilul de comunicare pe care il au in vedere).

Celor trei grupe de elevi li se va sugera ca ar fi bine sa integreze"cumparaturile" in ansamblul prezentarii lor, adica ele sa aiba cumva legatura cu restul mesajului, informatiei pe care doresc s-o transmita in final, pe foaia de flipchart.

Aceasta metoda este dupa cum se observa integrata in metoda prezentata anterior- "Prelegerea interactiva" si am gandit-o si ca pe o modalitate de a activiza cat mai multi elevi in cadrul celor trei grupe.