Dramatizarea și jocul de rol

Pentru urmatoarea secventa educationala am ales dramatizarea si jocul de rol- doua metode bazate actiunea elevilor,care valorizeaza tehnicile artei teatrale. Am gasit foarte potrivita pentru atingerea obiectivelor propuse poezia lui Marin Sorescu "Greierele si furnica".


Elevilor le este prezentat textul (pe videoproiector,dar si pe hartie), apoi dupa ce l-au studiat timp de 2minute, li se cere sa delege 2 actori care vor interpreta cat se poate de sugestiv parodia. Dupa acest moment se face o mica dezbatere. Se trece apoi la jocul de rol.


Instructiunile vor fi urmatoarele: "Acum vom incerca sa schimbam finalul violent al povestii, inlocuind furnica"initiala" cu o furnica "pasiva" respectiv una "asertiva". Pentru aceasta elevii din grupele 3 si 4 vor modifica replicile furnicii(si ale greierului, daca e cazul) asa incat, ele sa sugereze un comportament pasiv ,respectiv asertiv. Aveti la dispozitie 5 minute pentru pregatirea textului si inca 2 minute pentru a alege "furnica"(si greierele daca doriti). Urmeaza apoi jocul scenic si o scurta dezbatere.
 
Bibliografie: www.didactic.ro, Proiect de lectie, prof. Radu Claudia Simona, "Comunicare asertiva".