Ce situaţii tensionate generează educaţia pentru dezvoltare durabilă (EDD) ?

COLEGIUL NATIONAL "GRIGORE MOISIL" ONESTI , Onești
0

SESIUNEA NR. 1: SITUATIILE POTENTIAL CONFLICTUALE

Scop: Participantii vor identifica situatiile potential conflictuale din scoala si comunitate legate de educatia pentru dezvoltare durabila. 

Timp: 30 de minute

Materiale: coli de flipchart, markere colorate

Etape:
1. Grupati participantii in grupuri de cate 4-5 persoane si rugati-i sa identifice care sunt situatiile situatiile potential conflictuale din scola si comunitate legate de educatia pentru dezvoltare durabila. 
2. Dupa listarea situatiilor cu potential conflictual, rugati-i sa mentioneze modul in care au intervenit deja sau cred ca pot interveni in calitate de mediatori. 
3. Reveniti in grupul mare si realizati prezentarea situatiilor printr-un reprezentant al fiecarui grup. 

Procesare:
- Considerati situatiile identificate ca fiind relevante/semnificative? Argumentati. 
- Mai exista si alte situatii care au aparut/ apar frecvent ? Care sunt acestea ? 
- Resursele de care dispuneti sunt suficiente pentru a interveni eficient ? Daca nu, ce anume va lipseste ? 
- Ati fost multumiti de rezultatul obtinut in urma interventiei realizate ? 

Tips & Tricks:
Tehnici utilizate: lucru in grup mic si discutie facilitata 
Daca participantii au introdus situatii extrem de tensionate, sa aveti pregatita o recompensa (ex. bomboane, aplauze, un mic cadou din materialele promotionale utilizate la training etc.) 
 


SESIUNEA NR. 2: SOLUTII 

Scop: Participantii vor identifica solutiile adecvate de interventie in situatiile potential conflictuale.

Timp: 20 de minute

Materiale: Fisa de lucru: SOLUTII

Etape:
1. Cereti participantilor ca, in baza situatiilor identificate in sesiunea anterioara, sa aleaga fiecare situatia ce i se potriveste cel mai bine pentru ca s-a confruntat deja cu ea sau crede ca s-ar putea intampla acest lucru, dupa care sa completeze fiecare Fisa de lucru: SOLUTII. Timp de lucru: 8 – 10 minute 
2. Discutati in grupul mare, impreuna cu cativa participanti care doresc sa comunice grupului, pe marginea a ceea ce participantii au completat in Fisa de lucru: SOLUTII 

Procesare:
- Cum v-a fost sa completati fisa de lucru? (usor, greu). Argumentati. 
- Sunteti multumiti de solutiile gasite? Argumentati. 
- Credeti ca solutiile gasite sunt realiste? 

Tips & Tricks:
- Tehnicile utilizate: lucru individual, discutie facilitata 
- Nu este necesar ca toti participantii sa-si spuna punctul de vedere, ci numai cei care doresc. Incurajati in jur de 5-6 participanti maxim ca sa faca acest lucru. 
- Daca vreti, rugati participantii sa traseze si logica demersului de identificare a solutiei si sa compare in pauza. 
 

FISA DE LUCRU: SOLUTII
1. Identificarea problemei (s-a intamplat ceva): 
............................................................................................................................................................................................................................................................................... 
2. Cauze (de ce s-a ajuns aici) 
................................................................................................................................................................................................................................................................................ 
3. Potentiale solutii (cum rezolv) 
............................................................................................................................................................................................................................................................................... 
4. Resurse (unde ma duc)
............................................................................................................................................................................................................................................................................... 
5. Plan de actiune (ce fac acum, in curand si mai incolo) 
............................................................................................................................................................................................................................................................................... 
 
Sursa : Adaptare dupa EDUCATIE PENTRU SANATATE – Suport de curs adresat factorilor de decizie din sistemul national de educatie © Fundatia «Tineri pentru viitor». Pentru mai multe informatii despre acest proiect accesati www.educatiepentrusanatate.ro