Utilizarea apei

Număr optim de participanţi

20-30.


Durată

30-40 minute.


Materiale necesare

- vas cu apă,
- pahare,
- recipiente pentru fiecare grup,
- cărţi cu “rolurile de îndeplinit”


Grup ţintă

elevi clasele V-VIII.


Spaţiu

teren de joacă


Apa este o resursă aparent inepuizabilă, poate şi pentru că nu avem sentimentul proprietăţii asupra ei, astfel încât să o gestionăm mai responsabil. Pentru a demonstra acest aspect, fiecărui grup i se atribuie, prin tragere la sorţi, mai multe roluri, dintre cele enumerate mai jos. Fiecare rol se notează pe o carte care se multiplică de două-trei ori, funcţie de numărul de participanţi. În mijlocul spaţiului de joc se plasează un recipient (vas, găleată etc) plin cu apă. Fiecare elev are la dispoziţie un pahar, pe care îl va folosi pentru a-şi umple recipientul propriu (apa de care au nevoie). Pe carte se înscrie şi ce nevoi de apă are elevul respectiv. Aceste valori (unul, două, trei pahare) vor fi folosite ca termen de control, deoarece la început fiecare elev trebuie să încerce să estimeze nevoile de apă ale „activităţii” sale. După ce ia o anume cantitate de apă elevul trebuie să justifice la ce o va folosi (din pespectiva interesului/”profesiei” sale) La sfârşitul activităţi se discută nevoile diferite de apă ale diferitelor domenii sociale/industriale, concluzionând că apa este o resursă epuizabilă.
    Fermier – iei două pahare; 
    Proprietarul unei mine de cărbune - iei două pahare;
    Proprietarul unei case (care are şi o mică grădină de legume) - iei un pahar;
    Proprietarul unui apartament în centrul oraşului - iei două pahare;
    Proprietarul unei fabrici de textile - iei două pahare;
    Acţionar la o companie de hidroelectricitate – pui patru pahare;
    Primar al unui oraş de talie medie - iei trei pahare;
    Proprietarul unei fabrici de ambalaje din lemn - iei un pahar.