Rezervaţia marină

Asociaţia REPER21 , Municipiul București
0

Număr optim de participanţi

5-10.


Durata

30 minute.


Materiale necesare

- descrierea particularităţilor ariei protejate (format A4),
- listă cu întrebări, hârtie A1 pentru poster,
- creioane colorate pentru poster.


Grup ţintă

elevi clasele VIII-XII


Spaţiu

clasă
 


Instrucțiuni 

Se realizează un joc de rol pentru a simula dezbaterile care ar putea avea loc în cadrul unui consiliu de administraţie al unei rezervaţii marine. Se prezintă particularităţile ariei: “Aria protejată marină se află în jurul unui sat de pescari. Aceştia au un număr mic de ambarcaţiuni de pescuit (aproximativ zece) care lucrează în apropierea portului natural. Aria este foarte populară în rândul turiştilor care vin în număr mare să o viziteze. La sfârşit de săptămână şi în vacanţe peste 100 de scufundători vizitează zilnic portul şi aria protejată, deoarece apele sunt foarte limpezi şi curate. Nu există facilităţi de cazare. Pentru că în sat nu există spaţiu de parcare, mulţi turişti îşi lasă maşinile pe marginea şoselei ce însoţeşte linia coastei, blocând accesul şi alterând frumuseţea naturală a parcului marin. De asemenea, unii pescari care folosesc capcane pentru crustacee, relatează că uneori capturile sunt mai mici şi că-i suspectează pe turiştii scufundători că ar lua exemplare de crabi direct din capcane. Localnicii sunt preocupaţi de numărul mare de turişti şi de modificările produse de ei.” 
    
    Consiliul de administraţie este format din: un economist, un biolog, un reprezentant al comunităţii locale, un reprezentant al asociaţiei scafandrilor amatori şi un manager din turism (dacă numărul de elevi este mai mare se pot atribui de două ori aceleaşi sarcini). Deşi privesc lucrurile din perspective diferite, membrii consiliului de adminstraţie au obiective comune, adică să găsească, de comun acord, soluţii pentru următoarele întrebări (toate răspunsurile trebuie să fie argumentate, explicând la ce caracteristici ale zonei fac apel): 
· Cum poate fi scăzută tensiunea care există între săteni şi turişti?
· Cum pot fi încurajate cele două grupuri să susţină existenţa în continuare a ariei protejate? 
· Cum se poate realiza un poster/un slogan care să prezinte beneficiile aduse de aria protejată pentru diferitele grupuri din zonă? 
· Ce reglementări pot fi formulate pentru a asigura coabitatarea celor două grupuri de interes? 
· Ce reguli de comportare într-o arie protejată (un cod de conduită) se pot formula? 
· Care sunt caracteristicile/particularităţile zonei – realizaţi o schiţă care să le reprezinte?