Relaţiile între organizaţiile minoritare

Asociaţia REPER21 , Municipiul București
0

Descriere

Foarte adesea le cerem oamenilor să fie toleranţi cu noi. Ne întrebăm pe noi înşine oare cât de toleranţi suntem, care sunt limitele noastre pentru tolerenţă? Care sunt originile comportamentului nostru cu alţi oameni? 
Această metodă este despre explorarea experienţelor existente, discutarea limitelor toleranţei, relaţiile între diferite minorităţi, discriminare, promovarea solidarităţii.  

Obiective 
Conştientizarea problemelor de discriminare existente în societatea contemporană.  
- Creşterea gradului de empatie al elevilor faţă de persoanele care aparţin unor grupuri discriminate, excluse social.
- Dezvoltarea unei atitudini incluzive si non-discriminatorii cu privire la comunitatea LGBT.
 

Resurse necesare

Copii după situaţie şi după rolurile pentru actori. 

Timp

45-50 de minute

Marimea grupului

10-15 elevi 


Grup ţintă
 IX-XII

Instrucțiuni
Situaţia: 
Un tânăr homosexual din oraşul tău a fost atacat în stradă de un grup violent de băieţi, după miezul nopţii când a ieşit dintr-un club de noapte de homosexuali. El a fost grav rănit şi este în spital acum. După acel incident, asociaţia de homosexuali din oraşul tău trimite o scrisoare diferitelor organizaţii minoritare din oraşul tău pentru a convoca o întâlnire pentru a întocmi o acţiune publică comună pentru a contracara asemenea fapte în oraşul tău.
Poliţia nu a depus nici un efort pentru a-i găsi pe agresori.

Roluri: 
2 reprezentanţi ai organizaţiei de homosexuali
1 reprezentant al organizaţiei locale rrome
1 reprezentant al asociaţiei de imigranţi africani
1 reprezentant al bisericii catolice locale
Activitatea se va desfăşura sub forma unei dezbateri între cele 4 categorii de actori, menţionate mai sus. Rolurile pot fi schimbate conform obiectivelor sesiunii. Poate doreşti să pregăteşti dinainte câteva linii orientative pentru a arăta cum ar trebui rolurile jucate. 

Reflecţie şi evaluare 
• A fost un exerciţiu dificil? 
• Cum s-au simţit actorii?
• Care au fost observaţiile celorlalţi?
• Cât de mult a reflectat acest exerciţiu realitatea în care trăim?
• Care sunt problemele concrete relevate în acest exercţiu?
• Cum putem noi sau şcoala noastră să contribuim la soluţionarea acestor probleme?
 
Sursa: www.training-youth.net (Training Kit 4 Învăţarea interculturală)