Video Casa (Home movie)

Asociaţia REPER21 , Aiud
0
Obiective de învăţare
Pe parcursul sau/şi la finalul lecţiei, elevii:
       vor conştientiza amploare diversităţii vieţii pe Pământ
       vor conştientiza impactul negativ al activităţilor antropice asupra planetei
       vor conştientiza gravitatea dezechilibrului actual al planetei
       vor fi capabili să identifice potenţiale soluţii la problemele globale actuale.
 
Resurse necesare
       Video-proiector
       Ecran de proiecţie
       Boxe
 
Timp: 110-150 min
 
Clasele: VII-XII 
  
Instrucțiuni
Lecţia se va desfăşura prin vizionarea documentarului Home (CASA), de Yan Arhus Bertrand.
 
Vizionarea filmului va fi urmată de o scurtă dezbatere, moderată de cadrele didactice/ facilitator. Cosultă în partea de jos a paginii recomandările noastre cu privire la posibile întrebări adresate elevilor.  
Recomandam vizionarea documentarului în întregime, în prealabil de către facilitator.

Urmărirea documentarului durează aproximativ 90 min, astfel recomandam să dedicaţi minim 20 min discuţiilor ulterioare. 

Exemple de întrebări pentru facilitatori
Întrebări Obiective 
      Ce puteti spune despre titlul filmului? Daca omul e “acasa” pe pamant, cum isi ingrijeste el casa? Este aceasta casa unica, de neinlocuit, poate fi reparata?
      Care e subiectul filmului? Omul pe pamant? Relatia dintre om si natura? Lucrurile vii
      Cum e pozitionat omul in film? Poate fi vazut din elicopter?
      Ce incearca directorul filmului sa transmita prin bogatia si diversitatea peisajelor? 
      Care e semnificaţia sintagmei „Fiecare specie are un rol de jucat” (“Every species has a role to play”)? Care este motorul vietii?   
      Care a fost prima revolutie a omunlui?
      Care e principala grija de zi cu zi a tuturor oamenilor ?
      Ce s-a intamplat cu populatia planetei in ultimii 50 de ani?
      Cum au schimbat orasele natura şi destinul omenirii ?
      Ce se va intampla cu resursele planetei daca vom continua sa consumam in acelasi ritm?
      Descrie pericolele exploatarii excesive de resurse naturale? (topirea ghetarilor, poluare, foamete, migrare)
      Descrie efectele schimbărilor climatice asupra planetei.
      Puteţi descrie introducerea şi incheierea filmului?
      De ce se incheie filmul in acest mod? Ce doreste sa ne transmita producatorul?
      Enumerati solutiile alternative prezentate in film.
 
Întrebări Reflexive
Cum poate fi descris filmul printr-o singura propozitie?
Cum puteti descrie sentimentele pe care filmul vi le trezeste? Lista de cuvinte, scrise pe tabla, apoi discutate.
 
Întrebări Interpretative
Care sunt semnificatiile cheie ale filmului din punctual vostru de vedere?
Ce ati invatat?
Care e legatura dintre acest film si materiile pe care le studiaţi?
     
     Întrebări Decizionale
Unde credeti ca veti folosi/ aplica cele invatate din acest film?
Ce veti schimba ca urmare a vizionarii acestui film?
 
Bibliografie
- Home education. A teaching tool to enhance understanding. , 2009, La Ligue de l’enseignement and GoodPlanet, France.