Floarea diversităţii

Acest exercițiu îi invită pe elevi să reflecteze asupra importanței pe care o are acceptarea diversității interpersonale, și poate fi folosit atât la începutul unei sesiuni pe tema acceptării diferențelor (pentru captarea atenției), cât și la sfârțitul sesiunii pentru a consolida cunoștințele.


Grup țintă

elevi de gimnaziu


Resurse necesare

foi colorate,
scotchdublu adeziv/lipici,
marker/carioca 


Timp

15 minute


Obiective

- Înțelegerea a cât de important este să fim diferiți.
Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi este special în felul său. 

Mai exact, această metodă presupune următorii pași:

1. Li se va împărți elevilor câte o bucată de hârtie colorată. Este de preferat să fie folosite cât mai multe culori. 
2. Elevii vor avea sarcina de a realiza din acea hârtie o petală, fără a folosi alte materiale/instrumente în afară de foia de hârtie. Elevii vor rupe, îndoi, cuta foaia astfel încât să realizeze petala.
3. Facilitatorul/cadrul didactic va lipi petalele pe o coală A4 cu scotch dublu adeziv/lipici, sub forma unei flori. Apoi, îi va desena cu un marker/ o carioca codița și o frunză.
4. Va avea loc o discuție prin care se încearcă compararea florii cu grupul clasei. Așa cum fiecare petală este unică, dar se integrează perfect lângă celelalte petale construind împreună o floare frumoasă, colorată, la fel si ei, elevii, contribuie prin felul lor de a fi la construirea grupului la nivelul clasei. Elevii vor fi încurajați să aducă cât mai multe argumente cu privire la importanța diversității și a acceptării celorlalți.