Joc de rol - Diferiți, dar împreună

Scoala Gimnazială Lizeta Paul Grecianu , Albești-Paleologu
0

Timpul necesar:

20 de minute. 


Mijloace:

marker, etichete.

Desfasurare:

Pe spatele fiecărui participant, fără a-l lăsa să vadă, se lipește o etichetă cu roluri stereotipe, ca de exemplu: copil cu deficiențe de vedere, de auz, balbism, motrice, cognitive, situație financiară precară, risipitor, sinistrat, traumatizat  emoțional, obez, darnic, supradotat intelectual, contiincios, etc. 

Participanții interacționează ca și în cazul în care aceștia ar fi la o petrecere, cocktail , comportându-se cu ceilalți corespunzător rolului trecut pe spatele persoanei fără a dezvălui care este acesta. Încercați să nu interveniți pentru a da directii suplimentare, decât în cazul în care participanții au nevoie de ajutor.

La final grupul este reunit pentru o discuție pornind de la următoarele posibile întrebări:
- Poți ghici cu ce rol ai fost etichetat ?
- Cum ai fost tratat de alții ?
- Cum te-ai simțit când ai interpretat rolul?
- Cum pot stereotipurile afecta oamenii ?·
- Cum putem incepe să schimbăm idei preconcepute și stereotipuri ?

Recomandări: Puteți genera lista de stereotipuri pornind de la nevoile școlii sau a comunității școlare.
 

Procesarea experienței/ reflectare, evaluare:

Elevii vor desena ce vor in care culoarea predominanta va fi aceea care va arata cum se simt după activiata
Toţi elevii vor fi aşezaţi în semicerc şi vor spune :
-cum se simt după această activitate ;
- dacă le este frică de ceva;
- cum sau comportat când aparţineau unui grup, ce mai pot schimba în comportament
-cum s-au simţit când au fost ajutati/când au ajutat pe ceilaţi;
-dacă au empatizat cu cei marginalizaţi sau sau bucurat de puterea pe care au avut-o în cadrul  grupului;