Jocul Adevăr sau Provocare în contextul dezvoltării durabile

Fundatia HOSPICE Casa Sperantei , Brașov
0
Aceasta metoda isi propune folosirea radio-ului scolii pentru a-i determina pe elevi sa accepte anumite provocari care sa sustina principiile dezvoltarii durabile (metoda poate fi folosita in Luna Prof21).

Obiective

Promovarea principiilor de dezvoltare durabila in randul elevilor si cadrelor didactice
Adoptarea unor comportamente de consum responsabil
 

Resurse

statie radio a scolii

Grup tinta

elevi de gimnaziu, elevi de liceu, cadre didactice

Instructiuni

1. Prezinta, in cadrul cancelariei, nevoia luarii de atitudine pentru a avea o lume mai buna din punct de vedere social, economic si mediu. Prezinta-le colegilor profesori principiile dezvoltarii durabile si modul in care actiunile simple pe care le putem face individual pot schimba lumea in care traim. Incurajeaza profesorii sa te sustina in promovarea jocului la fiecare clasa si explica-le pasii prezentati mai jos .

2. Stabileste ca in fiecare saptamana, luni dimineata, fiecare clasa sa provoace alta clasa, printr-un anunt radio, sa ia atitudine pe diferite dimensiuni: evitarea folosirii masinii auto si venirea pe jos la scoala, pe bicicleta sau folosind mijloacele de transport in comun; conomisirea energie (acasa si la scoala), consumul responsabil de alimete (fara a face risipa), sa fie respectuosi cu ceilalti colegi, sa ajute persoanele in varsta, sa economiseasca apa, sa faca cel putin o ora de voluntariat etc; Provocarile pot fi cat mai diferite si pot fi propuse de insisi elevii din scoala .

3. Realizeaza in fiecare zi rubrica Stiati ca pe care sa o difuzati sub forma unui anunt radio, in care sa expuneti o informatie adevarata despre aspecte legate de dezvoltare durabila.

4.Clasa provocata trebuie sa-si dea interesul sa realizeze cat mai bine sarcina, sa-si noteze toate schimbarile pe care membrii clasei le-au facut pe intreaga perioada a saptamanii (poate fi pe o plansa afisata pe un perete din sala de clasa la care sa adauge in fiecare zi schimbbarile) .

5. Realizeaza o activitate de evaluare a indeplinirii provocarii la finalul saptamanii impreuna cu intreaga clasa si identificati impreuna o provocare pe care elevii doresc sa o lanseze unei alte clase.

6. Extensie- realizeaza o expozitie cu plansele realizate la clasa in cadrul scolii si adauga la fiecare plansa a clasei numele si semnatura elevilor participanti.