Karl Popper adaptat pentru dezvoltarea durabilă

Liceul Teoretic Mihail Kogălniceanu , Mihail Kogălniceanu
0

Tipul dezbaterii și explicațiile pentru elevi:

Format – 3 vorbitori pentru fiecare echipă / două echipe (una se numește Guvern, alta Opoziție), discursurile se desfășoară alternativ.

Timp de discuție, 8 minute.

Desfășurare:

Vezi atașamente: Distribuire timp și Rolurile vorbitorilor

Atenție!!! Pe măsură ce dezbaterea avansează, fiecare vorbitor se concentrează mai puțin pe prezentarea de conținut nou și mai mult pe discutarea argumentelor aduse deja în discuție. Rolul discursurilor de răspuns este de a trage concluzii asupra dezbaterii din perspectiva fiecărei echipe. Cel care susține discursul de răspuns poate fi ori primul ori al doilea vorbitor al echipei, însă nu al treilea. Nu se pot aduce idei noi în discursurile sumative. Se poate răspunde însă printr-un exemplu nou la un argument deja adus în discuție de vorbitorii anteriori.

Intervenții - între primul și ultimul minut al fiecărui discurs, membrii celeilalte echipe pot cere intervenții. Vorbitorul care are cuvântul are libertatea de a accepta sau refuza o intervenție. Intervențiile ar trebui să fie clare și scurte, 15 secunde. Se recomandă ca în cadrul discursului, fiecare vorbitor să accepte măcar 2 intervenții, însă nu mai mult de 4.
 

Un copac, o șansă la viață

Definiții:

copac = Plantă cu trunchiul lemnos și înalt, ale cărei crengi se ramifică la o distanță oarecare de sol, formând o coroană; arbore, pom.
viață = Sinteză a proceselor biologice, fizice, chimice, mecanice care caracterizează organismele; faptul de a fi viu; stare a ceea ce este viu.

Argumente posibile:

PRO:
Argumentul 1: Avem nevoie de copaci deoarece ei reprezinstă sursa noastră de oxigen.
Argumentul 2: Copacii ne ajută să avem o viață mai sănătoasă.

CONTRA:
Argumentul 1: Copacii înseamnă sursă regenerabilă de materie primă.
Argumentul 2: Populația globului este în continuă creștere, oamenii au nevoie de spațiu pentru a locui.