Ce punem în farfurie?

Descriere

    Activitatea de fata este una de informare si convingere a elevilor privind constientizarea efectelor pe termen lung a consumului de iresponsabil, cu implicatii in ceea ce priveste alegerea alimentelor de la producatorii locali, gestionarea volumului de ambalaje si reducerea risipei de hrana.

    Elevii vor fi provocati sa descopere care este legatura dintre meniul lor si amprenta de dioxid de carbon produsa de traseul parcurs de hrana pana in farfurie si efectele asupra calitatii mediului inconjurator. 
    De asemenea elevii vor putea identifica impactul economic al consumului de bunuri si servicii de la producatorii locali asupra intregii comunitati. 


Obiective
- Sa formeze atitudini si comportamente privind consumul responsabil de alimente. 
- Dezvoltarea gandirii critice in randul elevilor.


Tip de activitate
 extracurriculara


Grup tinta
clase de la ciclul primar, gimnazial si liceal (adaptabila fiecarei categorii de varsta)
Timp alocat: 60 min.


Resurse

Biletele Post it 
Fisa de lucru 
Calculator cu acces la internet 


Instructiuni 
Etape: 
1. Activitatea incepe cu o zi inainte cand elevii primesc cate un biletele post it pe care sa noteze ce alimente au consumat la micul dejun si provenienta lor. 

2. In ziua desfasurarii activitatii elevii isi prezinta biletele completate, apoi acestia primesc cate o fisa de lucru strcturata astfel: 
- Ce alimente ati consumat la micul dejun? 
- Tara de provenienta si localitatea? 
- Distanta parcursa de alimente 
- Calculul amprentei de dioxid de carbon in km parcursi de alimente. 
- Ambalaj 
- E-uri identificate in alimente. 

3. Elevii vor complete alimentele folosite la micul dejun, țara de proveniență și localitatea. 

4. Cu ajutorul calculatorului vor afla kilometrii parcurși de alimente până în farfurie. 

5. Se folosește pagina www.myclimate.org pentru a calcula amprenta de dioxid de carbon rezultată din kilometrii parcurși de hrană 

6. Elevii notează tipul de ambalaj de la alimentele consummate 

7. Folosind internetul elevii află ce tipuri de E-uri se găsesc în alimentele consumate 

8. Aplicând regula celor 60 de secunde fiecare elev prezintă rezultatele fișei. 

9. Au loc discuții și sugestii privind alegerea alimentelor sănătoase, achiziționate de la producători locali.