Ce-ar fi dacă...?

Colegiul „Ștefan Odobleja” , Craiova
0

Obiectiv

formarea/dezvoltarea deprinderii de a pune întrebări interesante și provocatoare despre lumea înconjurătoare și de a găsi răspunsuri, nu neapărat corecte, cât ingenioase/creative. În legătură cu acest aspect Anthony Robbins spunea:

„Întrebările de calitate creează o viață de calitate. Oamenii de succes pun întrebări mai bune și, drept urmare, obțin răspunsuri mai bune.”
La început, pentru ca elevii să înțeleagă ce înseamnă o întrebare cu adevărat imaginativă, profesorul va fi acela care va adresa întrebările, iar elevii vor fi încurajați să găsească răspunsuri cât mai creative. Apoi, jocul va antrena toți participanții, astfel încât și profesorul să răspundă întrebărilor adresate de elevi.

Câteva exemple de întrebări:
Ce-ar fi dacă temperatura ar crește cu 5 grade Celsius în următorii 100 de ani? 
Ce-ar fi dacă oamenii ar trăi 200 de ani? 
Ce-ar fi dacă nimeni nu ar spune niciodată adevărul? 
Ce-ar fi dacă animalele ar putea vorbi? 
Ce-ar fi dacă Pământul ar rămâne fără Lună? 
Ce-ar fi dacă banii ar dispărea?