Prieten cu tine - alegând ce mi se potriveşte

COLEGIUL NATIONAL "GRIGORE MOISIL" ONESTI , Onești
0
Trainerul/ Profesorul/ Facilitatorul propune participantilor sa-si imagineze ca se afla intr-un magazin din viitor in care pot cumpara aproape orice i-ar ajuta sa se relaxeze si sa-si pastreze un nivel ridicat de energie. Toate lucrurile scoase la vanzare au 3 dimensiuni: mare (100 de lei), medie (50 de lei) si mica (20 de lei). Fiecare participant are la dispozitie suma de 500 de lei pentru a-şi alege articolele si masurile dorite. 


Articole:
- Activitati de slabire 
- Activitati de relaxare 
- Activitati de dezvoltare a musculaturii 
- Activitati datatoare de energie 
- Timp pentru mai multa activitate fizica 
- Motivatia de a incepe un program de mentinere in forma 
- Vointa de a urma un program de exercitii 
- Prieteni cu care sa faca activitate fizica 
Participantii sunt incurajati de trainer/ profesor/ facilitator sa-si determine prioritatile in a-si pastra un tonus ridicat si sa se gandeasca la o modalitate prin care sa aiba grija de starea corpului lor completand un Plan de actiune pentru optimizarea starii de bine, iar la finalul activitatii un Chestionar de feedback. 
    In perechi mai intai si apoi in grupul mare, participantii se sprijina unii pe altii in elaborarea planului de actiune si prezentarea acestuia in cadru deschis, ca o prima forma de angajament pentru punerea in practica a masurilor propuse.


Procesarea experienţei şi a învăţării:
1. Ce articole ati cumparat si care sunt motivele pentru care ati ales acele articole? 
2. Cum ar putea sa ajute respectivele articole la imbunatatirea tonusului vostru fizic? 
3. Care sunt beneficiile pe care le puteti avea in urma utilizarii respectivelor articole? 
4. Cat de usor/ greu v-a fost sa identificati elementele planului de actiune? 
5. Cine se simte pregatit sa spuna in grupul mare care este planul lui/ ei de actiune? 
6. Care credeti ca sunt problemele comunitatii legate de sanatate? 
7. Ce inseamna pentru voi implicarea in viata comunitatii? 
8. Considerati utila implicarea tinerilor, parintilor si cadrelor didactice in viata comunitatii? Daca da, cum anume? 
Centralizarea şi analiza răspunsurilor la chestionarul de feedback, precum şi a rǎaspunsurilor la întrebǎarile trainerului/ facilitatorului/ profesorului pentru procesarea experienţei şi a învaǎţaǎrii vor conduce la concluzii referitoare la urmatoarele aspecte:
- Participantii au apreciat informatiile si recomandarile primite de la trainer/ profesor/facilitator? 
- Participantii au apreciat interactiunea cu publicul/ ceilalti colegi de grup sau de clasa? 
- Participantii au constientizat ca fiecare este rǎesponsabil pentru propriile percepţii, alegeri, comportamente, decizia de a pune în de a da mai departe în cercul de cunoştinţe informaţiile primite? 
- Participantii au inteles cum alimentaţia sănătoasă, hidratarea corectǎa, activitatea fizicǎa de zi cu zi şi un program echilibrat de somn, studiu şi relaxare pot avea un impact puternic asupra corpului şi a minţii, contribuind la creşterea atenţiei, concentrǎarii şi capacitǎaţii de a înţelege şi a învǎaţa, prevenind adoptarea atitudinilor şi comportamentelor de risc şi îmbunătăţind totodataǎ semnificativ participarea activǎa la ore şi rezultatele şcolare? 
- Participantii au fost capabili sa-si identifice un cod personal de conduita si de luare a deciziilor, pentru a-si face un plan de actiune in adoptarea comportamentelor responsabile pentru subiectele abordate?


PLAN DE ACŢIUNE - ALEGÂND CE MI SE POTRIVEŞTE
Eu voi________________________________________________________
Când?_______________________________________________________
Cum?________________________________________________________
De ce aş avea nevoie?__________________________________________
Cum voi şti că am reuşit?________________________________________
Ce ar putea să mă împiedice_____________________________________
Ce voi câştiga dacă reuşesc?_____________________________________
Cum mă voi răsplăti dacă reuşesc?________________________________


 CHESTIONAR DE EVALUARE - STIL DE VIAŢǍ SǍNǍTOS

  1. Noteaza o idee esenţialǎa pentru tine pe care ai reţinut-o in cadrul acestei activitati despre stilul de viaţǎa sănătos. 
  2. Pentru fiecare din subiectele abordate de trainer/profesor/ facilitator in sesiunea introductiva (input teoretic cu suport vizual - prezentare PowerPoint), noteaza un lucru pe care vrei saǎ-l pui chiar de astǎazi în practică pentru optimizarea stilului de viaţă: 
 3. Te rugam sa-ti exprimi parerea asupra urmǎatoarelor aspecte. Bifeaza pentru fiecare din cele trei aspecte, in functie de cum ai simtit si apreciat tu aceasta experienta de invatare, prin minim una, doua sau toate cele trei optiuni:




Sursa : Adaptare dupa EDUCATIE PENTRU SANATATE – Suport de curs adresat factorilor de decizie din sistemul national de educatie © Fundatia «Tineri pentru viitor». Pentru mai multe informatii despre acest proiect accesati www.educatiepentrusanatate.ro