Percepţia timpului - Energizer şi team building

COLEGIUL NATIONAL "GRIGORE MOISIL" ONESTI , Onești
0
Participanţii sunt rugaţi să lase deoparte ceasurile şi telefoanele mobile sau alte obiecte care indică timpul. Apoi toţi sunt invitaţi să exerseze de câteva ori să se aşeze pe scaune cu ochii închişi, fără să scoată nici un zgomot. După ce exersează de câteva ori acest lucru începe jocul. Toată lumea stă în picioare, cu ochii închişi. Când aude comanda “START”, fifiecare participant trebuie să numere în gând până la 60 şi când consideră că timpul a expirat, se aşază pe scaun. Pentru ca acest exerciţiu să aibă succes este foarte important ca pe toată durata acestuia să fifie linişte. Participanţii pot deschide ochii când se aşează pe scaune, dar nu înainte. Trainerul/ Facilitatorul observă când participanţii se aşază în timpul exerciţiului. 


Debriefing:

- Cum a fost pentru voi experienţa aceasta: confortabilă, placută, neplacută, distractivă etc. ? 
- Aţi reuşit să vă găsiţi uşor sau greu locul pe un scaun din sală? 
- Cum v-aţi simţit cu ochii închişi când aţi acţionat ca nevăzători? 
- La ce v-aţi gândit? 
- Aţi vrea să mai împărtăşiţi ceva în grup despre această experienţă? 


Întrebări pentru analiza experienţei şi procesarea învăţării:

- Ce s-a întâmplat în timpul exerciţiului? 
- De ce credeţi că percepţia timpului este diferită la fifiecare persoană? 
 - Puteţi da un exemplu de situaţie când aţi avut percepţii diferite asupra unui lucru faţă de o altă persoană? 
- Cum credeţi că sunt afectate de percepţiile diferite asupra timpului munca în echipăǎ şi respectarea termenelor limită? 
- Care credeţi ca sunt consecinţele pe termen scurt, mediu şi lung? 
- Ce alte concluzii am mai putea trage din această experienţă? 



Exerciţiu adaptat şi dezvoltat după un exerciţiu descris în Ghidul "Respect pentru diversitate" pe care-l puteţi descarca aici (http://www.britishcouncil.ro/sites/britishcouncil.ro/files/ghid-respecting-diversity.pdf)