Metode şi tehnici de învăţare prin colaborare şi cooperare la training şi/sau în sala de clasă

COLEGIUL NATIONAL "GRIGORE MOISIL" ONESTI , Onești
0

1. Metoda ciorchinelui

Participanţii primesc postit-uri pe care scriu rapid cuvintele pe care le asociază spontan în minte când se gândesc la un anumit concept sau subiect (de exemplu COMUNICARE, DEZVOLTARE DURABILA etc.) 

2. Lucrul în grupuri mici
Participanţii se grupează câte 4-5- 6 in functie de marimea grupului şi discută pentru a descoperi cuvintele comune, după care un reprezentant al fiecărui grup le notează pe o foaie de flipchart, obţinând harta conceptuală comunǎa despre conceptul sau subiectul abordat.

3. Harta conceptuală
– Definiţia: Participanţii se întorc în grupurile iniţiale şi cooperează pentru a defini impreuna conceptul sau subiectul abordat, selectând cuvinte-cheie din harta conceptuală comună despre acel concept/ subiect. Membrii fiecarui grup discuta pentru a-si alege o identitate de grup, dupa care fiecare grupǎ îşi prezintă identitatea si definiţia redactate pe o foaie de flipchart.

4. Reflecţia cu întregul grup (dirijatǎa de trainer) - cateva sugestii 
Debriefing: 
- Aţi reusit sa realizati sarcina? 
- Cum aţi comunicat in timpul exercitiului? 
- Cum v-ati simtit in timpul discutiei? 
- Cum v-ati simtit cand v-ati ales identitatea si ati prezentat rezultatul echipei voastre in fata intregului grup? 
- Care au fost motivele sau cauzele confortului/ disconfortului resimtit? 
- Ce bariere în comunicare v-au împiedicat? (daca este cazul) 

​Analiza experienţei (procesarea invatarii, generalizare si transfer) 
- Câte cuvinte aţi scris legate de acest concept/ subiect? 
- În ce fel acest lucru ne face diferiţi? 
- Ce putem face ştiind că percepţia este diferitǎa pentru fifiecare persoana? 
- Ce avantaje sau dezavantaje prezinta o perspectivă diferită asupra aceluiaşi lucru? 
- Credeti că putem defini conceptul sau aborda subiectul şi altfel? Cum anume? 
- Ce am putea concluziona din acest exerciţiu de invatare? 
- Cum ar mai putea fi îmbunătăţită aceasta experienta de invatare?
- In ce alte contexte credeti ca aceasta experienta de invatare va poate fi utila?