Vreau să am încredere în mine

 
Craiova, Dolj
Drobeta-Turnu Severin, Mehedinți

Activitățile organizate în cadrul proiectului „Vreau să am încredere în mine!” s-au derulat cu 52 de elevi din clasa a IX-a (27–Craiova, 25–Drobeta-Turnu-Severin) și au avut ca obiectiv general clarificarea imaginii despre sine, ca element fundamental al reușitei în viață. Acțiunea educațională răspunde necesității tinerilor de a privi asupra propriei persoane și de a defini cât mai realist posibil propria personalitate, deoarece echilibrul psihic a [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Autocunoaștere   Interrelaționare  

Metode folosite: Autograful   Chestionarul   Poveste dulce   Studiul de caz  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Activitățile organizate în cadrul proiectului „Vreau să am încredere în mine!” s-au derulat cu 52 de elevi din clasa a IX-a (27–Craiova, 25–Drobeta-Turnu-Severin) și au avut ca obiectiv general clarificarea imaginii despre sine, ca element fundamental al reușitei în viață.

Acțiunea educațională răspunde necesității tinerilor de a privi asupra propriei persoane și de a defini cât mai realist posibil propria personalitate, deoarece echilibrul psihic al oricărui om depinde în mod esențial de judecata emisă asupra propriei valori și de încrederea în sine.

Pentru atingerea obiectivelor propuse s-au folosit următoarele metode: autograf; chestionar individual privind stima de sine (Rosenberg, 1965); „poveste dulce”.

Secvența 1: fiecare elev a primit o fișă și un pix/creion fiind rugați să se reprezinte cu ajutorul unui desen și a unei propoziții prin care să descrie un lucru unic/deosebit despre el, o preferință, o deprindere, o realizare. Fișele au fost colectate într-un bol, apoi amestecate și distribuite la întâmplare. Participanții care au extras fișa lor au schimbat-o. Apoi, fiecare elev a găsit posesorul fișei ce i-a fost distribuită și i-a luat un autograf. Secvența a durat 15 minute, iar pentru identificarea posesorului fișei distribuite, elevii au interacționat, s-au cunoscut și au aflat unii despre alții lucruri deosebite: pe unele dintre acestea le știau deja iar identificarea s-a făcut ușor, dar pe altele au fost surprinși să le afle, timpul alocat cercetării crescând.

Secvența 2: Pentru evaluarea nivelului stimei de sine a fost distribuit elevilor chestionarul Rosenberg, conținând 10 itemi cu patru posibilități de răspuns. Aplicarea acestui chestionar s-a făcut în urma consultării unui reprezentant al CJRAE Dolj. Răspunsurile au fost spontane, elevii primind punctajele fiecărui item, pentru a-și calcula rezultatul personal. Evaluarea individuală a nivelului stimei de sine a evidențiat faptul că majoritatea elevilor au o stimă de sine medie, numărul celor cu stimă de sine scăzută/înaltă fiind redus. Elevilor li s-a recomandat să păstreze acest chestionar și să-l completeze periodic pentru a vedea cum evoluează în timp nivelul stimei de sine. Totodată, elevii au fost sfătuiți să evite subevaluarea/supraevaluarea dovedită de obținerea sistematică a aceluiași punctaj, la aplicarea periodică a chestionarului. Inițiatorii proiectului consideră util ca rezultatele chestionarului să fie analizate de consilierul școlar, pentru întocmirea unui plan de acțiune în vederea pozitivării imaginii de sine și a creșterii încrederii în propria persoană.

Secvența 3: Fiecare elev a luat, la întâmplare, câte 2 bomboane dintr-un bol cu bomboane ambalate în diverse culori. Apoi, au fost anunțați că bomboanele trebuie să aibă aceeași culoare. Pentru aceasta, elevii au relaționat cu ceilalți colegi și au negociat pentru a îndeplini condiția enunțată. Secvența a durat aproximativ 20 minute, iar la final, elevii au relatat despre dificultățile depășite în procesul de negociere. În plus, la finalul activității, elevii din Drobeta-Turnu Severin au realizat un poster pe baza ideilor-ancoră reținute de elevi din activitățile derulate și a discuțiilor purtate în timpul proiectului.

Profesorii implicați în activitatea educativă descrisă au colaborat eficient în beneficiul elevilor, pentru dezvoltarea abilităților de viață precizate mai sus. Activitățile propuse în cadrul proiectului și implementate în unitățile școlare din Craiova și Drobeta-Turnu Severin s-au dovedit a fi deosebit de atractive pentru elevi, interesul manifestat de aceștia depășind așteptările și, de aceea, le recomandăm tuturor colegilor noștri, membri sau nemembri ai Comunității Prof21.



Imprimă

DOINIŢA BĂLĂŞOIU

Colegiul „Ștefan Odobleja” Craiova, Dolj

Ionelia Trotea

Scoala Gimnaziala''Alice Voinescu'' Drobeta-Turnu Severin, Mehedinți

Mihaela Brumar

Liceul Teoretic ”Henri Coandă”