Ți-ai da capra pentru un vot?

 
Reșița, Caraș-Severin
Bocșa, Caraș-Severin
Obreja, Caraș-Severin

Obiectivele activității: Elevii să învețe să-și exprime critic și asertiv punctul de vedere, să coopereze la punerea în scenă a piesei, să se implice la rândul lor și să aducă o schimbare în cursul piesei. Activitatea răspune la nevoia elevilor de a se face auziți, de a participa activ la o decizie, de a fi implicați în viața școlii, de a fi ascultați, de a fi în centrul atenției, de a-și expune ideile, de a-și verifica abilitățile, de a fi vali [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Comunicare   Gândire critică   Interrelaționare  

Metode folosite: Teatru Forum  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Obiectivele activității: Elevii să învețe să-și exprime critic și asertiv punctul de vedere, să coopereze la punerea în scenă a piesei, să se implice la rândul lor și să aducă o schimbare în cursul piesei. Activitatea răspune la nevoia elevilor de a se face auziți, de a participa activ la o decizie, de a fi implicați în viața școlii, de a fi ascultați, de a fi în centrul atenției, de a-și expune ideile, de a-și verifica abilitățile, de a fi validați de ceilalți.

Metodele educaționale folosite: Teatru Forum.

Tema piesei a fost alegerea președintelui elevilor pe școală. Am avut 3 candidați, 3 programe electorale și un tur de scrutin. 8 liceeni au jucat rolurile de povestitor, candidat și ajutor de candidat. Povestitorul a introdus audiența în atmosfera alegerilor. Candidații propuși sunt foarte diferiți, cu resurse diferite și cu discursuri diferite. Dacă în Kenya unde au avut loc aceste alegeri, băiatul cu resurse a câștigat, la noi discursul cel mai apreciat a fost al fetei. Concluzia noastră a fost aceea că, având mai mulți copii cu părinți plecați în stăinătate, discursul fetei a răspuns nevoii elevilor de a simți protecție, iar al doilea factor ar putea fi acela că în sală am avut foarte multe fete.
Piesa a fost rejucată și spect-actorii au început să intervină. Au fost înlocuiți toți cei 3 candidați și astfel am făcut din nou alegeri, iar de data aceasta băiatul cel mai organizat, sigur pe el și mai credibil a câștigat.


Am făcut afișe cu numele activității, voturi, stegulețe.
Numărul de copii participanți din fiecare locație: 62 elevi din Școala Gimnazială Nr.7 Reșița și 8 liceeni de la Liceul Tehnologic Bocșa.
Am avut sprijinul colegilor care au avut experiență în realizarea pieselor de teatru și care ne-au ajutat cu sugestii.
Facebook-ul s-a umplut de cuvinte frumoase în urma publicării fotografiilor din timpul activității. De asemenea, pe pagina oficială a Școlii Gimnaziale Nr. 7 au apărut fotografii și mesaje de felicitare și de încurajare a continuării activității. În revista școlii va apărea un articol, iar cadrele didactice din școală au venit special să ne propună continuarea activității și cu alte clase.

Activitățile vor continua, pentru că formarea abilităților de viață și dezvoltarea durabilă au devenit o prioritate în munca pe care o desfășurăm.



Imprimă

MARIA LIȚĂ

CJRAE CS Reșița, Caraș-Severin