Te provoc pentru viitor verde!

 
Galați, Galați

Activitatea desfășurată în parteneriat în trei licee gălățene și-a propus dezvoltarea gândirii critice si sistemice la elevii de liceu, prin acțiuni concrete de adoptare a unor decizii responsabile privind mediul și modelele de consum. Elevii din grupul țintă au alcătuit o listă cu 10 acțiuni pro-mediu, din care au ales câte două provocări pentru colegii lor din celelalte licee. Aceștia au trebuit să respecte, pe rând, timp de o săptămână, provocăr [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Gândire critică   Gândire sistemică  

Metode folosite: Jocul Adevăr sau Provocare în contextul dezvoltării durabile  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.
Activitatea desfășurată în parteneriat în trei licee gălățene și-a propus dezvoltarea gândirii critice si sistemice la elevii de liceu, prin acțiuni concrete de adoptare a unor decizii responsabile privind mediul și modelele de consum. Elevii din grupul țintă au alcătuit o listă cu 10 acțiuni pro-mediu, din care au ales câte două provocări pentru colegii lor din celelalte licee. Aceștia au trebuit să respecte, pe rând, timp de o săptămână, provocările primite. Fiecare liceu a creat un jurnal săptămânal în care a înregistrat provocările, acțiunile și numărul de elevi participanți. De asemenea, fiecare liceu a creat din materiale reciclabile câte un „copac verde” – pentru fiecare decizie responsabilă privind dezvoltarea durabilă au adăugat în copac o frunză cu descrierea succintă a acțiunii pro-mediu. Activitatea și fotografiile au fost promovate pe Facebook cu hashtag-ul #teprovocpentruunviitorverde.

Elevii de la ”Dunărea” au primit în prima săptămână următoarele provocări de la colegii de la Colegiul Național “Mihail Kogălniceanu”: 1. Plantați cel puțin un pom fructifer sau un tei în curtea școlii; 2. Cumpărați cel puțin un produs nealimentar fabricat în România. Conform dovezilor atașate, s-a plantat un piersic în grădina liceului și s-au folosit articole produse în RO (acuarele, produse cosmetice, etc.). De asemenea, elevii au consumat zilnic câte un măr produs în RO și au folosit bicarbonat de sodiu în loc de pastă de dinți. La activitate au participat 30 de elevi, care au raportat zilnic și au creat copacul verde al școlii.

Provocarea elevilor de la Colegiul Tehnic de Alimentație și Turism “Dumitru Moțoc” primită de la Liceul Teoretic ”Dunărea” a fost sǎ colecteze timp de o săptămână baterii şi becuri pe care să le predea unui centru specializat de colectare şi sǎ îngrijească o floare în ghiveci. La activitate au participat 25 de elevi, sprijiniți de comunitatea locală-vecini, prieteni, părinți, convinși sǎ colecteze baterii şi becuri a cǎror componente pot fi foarte toxice. Elevii au realizat o acțiune de documentare, prin care au aflat ce înseamnă noțiunea de reciclare şi conservare a mediului înconjurător, transformându-se ȋn misionari ai dezvoltării durabile.

În a treia săptămână elevii de la Colegiul Național ”Mihail Kogălniceanu” au primit provocările de la Colegiul Tehnic de Alimentație și Turism “Dumitru Moțoc”: 1. Să colecteze selectiv gunoiul în clasă și acasă; 2. Să mănânce în fiecare zi la școală pachețel adus de acasă cu produse bune pentru sănătate. Elevii au plasat lângă sala de clasă trei recipiente de culori diferite în care au colectat separat hârtia, plasticul și metalul. A doua provocare i-a motivat să renunțe la produse fast-food și să adopte un comportament mai responsabil față de propria sănătate. Elevii au creat un copac al faptelor Eco, așezat pe hol, lângă clasa lor.

La finalul celor trei săptămâni, echipele s-au reunit la o ”Ceainărie Eco” cu ceai și prăjituri din ingrediente locale. S-au prezentat dovezi, s-au realizat testimoniale și s-a trecut la etapa de follow-up - propunerea de activități lunare privind dezvoltarea durabilă în toate cele trei școli partenere: atelier de reciclare creativă și hand-made; colectarea uleiului de gătit uzat și reutilizarea ca biocombustibil; folosirea de ambalaje biodegradabile; cumpărarea de produse românești; mersul pe jos sau cu bicicleta. Impactul pe care l-a avut activitatea este redat în testimoniale: „Este o experiență minunată!”; „Ne-a făcut mai conștienți de impactul pe care îl putem avea prin propriile acțiuni zilnice”¸ „Copacul îl vedem în fiecare zi la școală, ca un Memento”; ”cuvântul împreună a fost soluția la rezolvarea activității”.


Imprimă

LILIANA CRISTACHE

Colegiul National "M. Kogalniceanu" Galați, Galați

MIHAELA EPURE

Liceul Teoretic "Dunarea" Galați, Galați