Știm să vorbim, învățăm să comunicăm

 
Municipiul București, București
Suceava, Suceava
Găești, Dâmbovița

Prin acestă activitate ne-am propus să răspundem nevoii elevilor de a face față constructiv conflictelor interpersonale ce apar în grupul de elevi, și mai mult decât atât, ne-am propus ca prin dezvoltarea abilităților de comunicare să-i ajutăm pe elevi să gestioneze eficient relațiile cu cei din jur, astfel încât să evite conflictele. Principalele obiective au fost ca la finalul activităţii, aproximativ 100 de elevi din grupul ţintă să fie capabili să [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Comunicare  

Metode folosite: Debate (Dezbaterea)   Filmul ca instrument de motivare  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Prin acestă activitate ne-am propus să răspundem nevoii elevilor de a face față constructiv conflictelor interpersonale ce apar în grupul de elevi, și mai mult decât atât, ne-am propus ca prin dezvoltarea abilităților de comunicare să-i ajutăm pe elevi să gestioneze eficient relațiile cu cei din jur, astfel încât să evite conflictele.

Principalele obiective au fost ca la finalul activităţii, aproximativ 100 de elevi din grupul ţintă să fie capabili să: (1) exerseze tehnici de comunicare asertivă în contexte variate, (2) identifice factorii facilitatori şi perturbatori ai comunicării online si offline, (3) manifeste un comportament responsabil şi asumat, privind accesul pe internet şi reţelele de socializare.

Activitatea s-a desfășurat la Şcoala Gimnazială nr. 164, Bucureşti, sector 6-25 elevi, Şcoala Gimnazială nr. 46, Bucureşti, sector 2-25 elevi, Liceul Tehnologic "Dr. C.Angelescu" Găeşti-Dâmboviţa-17 elevi(în colaborare cu asociația eLiberare) și la Liceul cu Program Sportiv, Suceava-25 elevi(în colaborare cu prof. Lb engleză Alina Dobroghii), iar principalele metode educaționale folosite au fost dezbaterea și filmul ca instrument de motivare.

La clasele a VI-a principalele etape ele acțiunii au fost: exerciții de dinamizare, dezbateri pentru diferențierea limbajului asertiv de cel agresiv, exerciții de practicare a limbajul asertiv, iar la final elevii au fost antrenați în realizarea unei campanii anti-violență. Campania anti-violență a presupus realizarea pe echipe a unui afiș prin care elevii implicați să susțină comportamentele non-violente. Lucrând în echipă, ei au avut șansa să pună în aplicare în cadrul grupului ceea ce au învățat cu privire la comunicarea asertivă. Faptul că elevii, prin formele de activitate alese, au fost implicați activ în procesul de conştientizare a consecinţelor unei comunicări indezirabile, a accentuat caracterul formativ al activităţilor. Elevii au manifestat interes față de activitate, implicându-se cu entuziasm în realizarea sarcinilor.

La clasele a X-a principalele etape ale acțiunii au fost: exerciții de cunoaștere, de interacțiune, de diferențiere a comunicării online și face-to-face, de vizionare de filmulețe, iar la final elevii au fost antrenați în realizarea unui eseu „Eu comunic eficient” pentru a sublinia avantajele și dezavantajele comunicării online și face-to-face. Lucrul în echipă a accentuat caracterul formativ al activităților, realizându-se planșe și transmiterea informațiilor mai departe prin rândul tinerilor.

În ceea ce privește sustenabilitatea acțiunii educaționale, ne-am propus ca în anul școlar următor să exersăm abilităţile însuşite în cadrul proiectului în activităţi concrete de zi cu zi, dar și să atragem și să implicăm în activități asemănătoare și alte cadre didactice din şcoală.
Dat fiind faptul că noi, profesorii colaboratori din cadrul acțiunii educative, locuim și ne desfășurăm activitatea în trei județe, principalele modalități prin care am ținut legătura au fost comunicarea prin intermediul e-mailului și al telefonului. Cu toate acestea, distanța nu ne-a împiedicat să colaborăm frumos, să ne susținem reciproc, să ne sfătuim și să împărtășim rezultatele acțiunii noastre.

În urma acestei acțiunii am dori să îi încurajăm pe colegii din comunitatea Prof 21 să desfășoare cât mai multe activități în regim de parteneriat, să pună în aplicare acțiunile și proiectele educaționale elaborate pe parcursul cursului Prof 21, dar și să elaboreze unele noi, pentru că satisfacția de la finalul activității, resimțită prin feeback-ul oferit de elevi, compensează pe deplin efortul depus.



Imprimă