Suntem o echipă

 
Bălteni, Dâmbovița
Picior de Munte, Dâmbovița
Ciocănești, Dâmbovița
Târgoviște, Dâmbovița

La Școala Gimnazială Specială Târgoviște s-a desfășurat în data de 27 octombrie activitatea intitulată ,,Suntem o echipă!”, realizată cu scopul dezvoltării abilităților de lucru în echipă, între părinți și elevi din clasa I. Metoda principală de realizare a activității a fost ,,Cafeneaua publică” care a avut ca temă de discuție necesitatea lucrului în echipă în contextul dezvoltării durabile. Pentru asigurarea caracterului practic-aplicativ [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Comunicare   Interrelaționare  

Metode folosite: Cafeneaua publică (World Cafe)  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

La Școala Gimnazială Specială Târgoviște s-a desfășurat în data de 27 octombrie activitatea intitulată ,,Suntem o echipă!”, realizată cu scopul dezvoltării abilităților de lucru în echipă, între părinți și elevi din clasa I. Metoda principală de realizare a activității a fost ,,Cafeneaua publică” care a avut ca temă de discuție necesitatea lucrului în echipă în contextul dezvoltării durabile. Pentru asigurarea caracterului practic-aplicativ al activității s-au realizat, în parteneriat cu părinții, materiale de promovare a conceptului de dezvoltare durabilă sub formă de postere. Folosindu-și simțurile - vizual, olfactiv, tactil - copiii au identificat fructele caracteristice anotimpului și au creat împreună cu părinții lor câte un poster reprezentativ pentru promovarea alimentelor cultivate local. La final, s-a discut despre importanța unei alimentații sănătoase.

Aceeași activitate s-a desfășurat și în cadrul Școlii Gimnaziale Bălteni în data de 30 octombrie 2015. Ca obiectiv educațional, activitatea și-a propus să dezvolte abilități de lucru în echipă prin: adresarea întrebărilor, managementul grupurilor, generarea implicării și entuziasmului, însușirea unor metode și tehnici creative și inovative care vor genera rezultate chiar și cu cei mai timizi elevi. Fiecare copil a fost receptiv, a identificat și dezbătut probleme legate de conceptul dezvoltării durabile. La această activitate au participat 10 elevi împreună cu părinții, iar impactul acțiunii asupra acestora a fost unul pozitiv. Concluziile finale au venit în urma discuțiilor libere dintre părinți, elevi și profesori. Nevoia de schimbare și de atitudine față de abilitățile de viață va face ca proiectul să ia amploare pe viitor.

La Școala Gimnazială Nr. 2 Picior de Munte Boboci - Dragodana pregătirea pentru activitate a început cu câteva zile înaintea desfășurării acesteia. Am căutat ceșcuțe și farfurioare, am aranjat sala de clasă și am așteptat oaspeții. Care oaspeți? Oaspeții mei, elevii, care cu câteva zile în urmă își aminteau ce înseamnă dezvoltarea durabilă printr-un brainstorming. Aceștia, curioși, au intrat în sala de clasă unde au descoperit pe mesele așezate diferite cești și farfurioare. Primul pas a fost să îmi sevesc cei 22 de oaspeți cu un ceai cald de fructe de pădure. Apoi, am prezentat importanța lucrului în echipă în contextul dezvoltării durabile și am făcut o trecere în revistă a ideilor principale în calitate de gazdă. În etapa a doua a activității, elevii au lucrat împreună, în același decor, realizând o poveste intitulată ,,Jack salvează lumea!”care urmează să fie prezentată colegilor din proiect, dar și colegilor din celelalte clase ale școlii.

Activitatea ,,Cafeneaua Publică” reprezintă un prim pas către promovarea dezvoltării durabile ce a fost implementată în Şcoala Gimnazială ,,Smaranda, Dumitru Roman” Vizurești în data de 28.10.2015. Această metodă s-a realizat printr-o dezbatere a subiectului la mese de 4-5 persoane unde s-a făcut un schimb de informații, procese de consultare și o identificare creativă de soluții.
Abilitatea de viață vizată în acest demers educațional este ,,lucrul în echipă”, fapt ce presupune o strânsă legătură și cu alte abilități fără de care nu s-ar aplica, și anume, abilitățile de cooperare, de comunicare, acceptarea diferențelor, luarea deciziilor, voluntariat, întrajutorare și interrelaționare.



Imprimă