Soulfishing

 
Ploiești, Prahova
Pitești, Argeș

În acest proiect ne-am propus să integrăm cele două faţete ale Sinelui şi să le confruntăm, prin descoperire, amuzându-ne, mâncând, colorând, fiind împreună, într-o atmosferă de siguranţă şi profundă sinceritate a fiecăruia cu sine. Din acest motiv am apelat la metodele interactiv-participative și ne-am făcut fotografii (selfie-uri), le-am printat şi le-am expus, aşa cum o facem zi de zi. Alţii au realizat un selfie artistic, din mulaje, iar apoi am [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Autocunoaștere   Comunicare  

Metode folosite: Afișul pe ușă   Gastroterapia: Cum ne hrănim psihic sănătos   Povestea din bucătărie  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

În acest proiect ne-am propus să integrăm cele două faţete ale Sinelui şi să le confruntăm, prin descoperire, amuzându-ne, mâncând, colorând, fiind împreună, într-o atmosferă de siguranţă şi profundă sinceritate a fiecăruia cu sine. Din acest motiv am apelat la metodele interactiv-participative și ne-am făcut fotografii (selfie-uri), le-am printat şi le-am expus, aşa cum o facem zi de zi. Alţii au realizat un selfie artistic, din mulaje, iar apoi am ieşim pe stradă şi ne-am prezentat în faţa noastră şi a celorlalţi.

Principalele activităţi au fost cele de realizare a unui selfie, ,,Atelierul SoulSelfies”, şi cele în care am ,,gătit”, decorând şi prezentând într-o formă metaforică o calitate dominantă a personalităţii noastre.
“Copiii Colegiului Național Nichita Stănescu Ploiești au fost extrem de entuziaşti, fiecare a adus tot ceea ce era necesar, sprijinindu-și colegii care nu au putut realiza produse la atelierul de gastronomie. Cel mai interesant și, totodată, dificil de realizat au fost măștile prin tehnica mulajului, dar ajutorul a venit din partea profesorului de desen, un artist plastic apreciat de comunitatea internațională. Așa că a fost o experiență complexă, fiecare reușind să transmită ceea ce avea mai valoros din propria personalitate.” (prof. Corina Barbu) La activități au participat 32 de elevi de clasa a VI-a care și-au manifestat dorința de a dezvolta mai departe acest atelier de autocunoaștere“

,,În şcoala mea (Lic. Th. ,,A. Saligny” Ploieşti) ne-am urnit mai greu. Elevii nu sunt obişnuiţi cu acţiuni în care să se descopere, să vină cu articole, să fie ceva mai responsabili şi săritori. Am început greu, dar ne-am mobilizat astfel încât să iasă bine și în final am învăţat să ne responsabilizăm, să fim uniţi. Profii21 au fost împreună, ne-am sunat, am fost mereu la curent cu ceea ce a făcut colega mea Corina. Am colaborat frumos cu aceasta!

Ce mi-aş dori? O comunitate legată, cu idei de unde să mă pot inspira, cu resurse umane care să ne susţină în munca pe care o desfăşurăm şi care nu este deloc uşoară.

Au participat 72 de copii din liceu, iar pe viitor ne-am propus să ne desfăşurăm acţiunea, pe etape, adunând în timp informaţii despre noi înşine şi lăsându-le să se sedimenteze pentru a le putea utiliza ori de câte ori avem nevoie. Nu am reuşit să ne cunoaştem cu părinţii. Un punct în minus la ciclul liceal! Dar, în proiectul extins pe școală, pe mai multe săptămâni, ne propunem să avem aceste întâlniri şi cu părinţii copiilor.”(prof. Simona Ionescu)

“Pentru că elevii cooptați în acțiune sunt copii de clasa a VIII-a, înainte de a merge la liceu am considerat că e important ca ei să aibă posibilitatea să se cunoască pe ei înșiși mai bine, ca să poată face o alegere adecvată a școlii pe care doresc să o urmeze în continuare. Copiii au discutat motivele pentru care au schimbat locul „fizicului” în ierarhie, dacă s-a schimbat, și au încercat să răspundă la întrebări ca: Existăm noi doar prin imagine? Ce mai există dincolo de imagine? Care este fața nevăzută a existenței noastre, a stării de bine? Este importantă? La fel de importantă ca „imaginea”? etc.

Au fost implicați și părinții, care ne-au acordat sprijin material pentru imprimarea selfie-urilor, dar și profesorii diriginți din școală cărora li s-a prezentat activitatea urmând ca aceștia să o adopte și să o adapteze nevoilor propriilor colective de copii.

Întrucât activitatea a avut un impact pozitiv asupra copiilor, iar unii dintre ei își doresc altfel de activități, voi continua să strâng propunerile lor, să facem un catalog și un program cu astfel de activități care să se desfășoare în perioada 15 - 30.05.2016. ” (prof. Iuliana Drăghici)



Imprimă

Elena Corina Barbu

Colegiul National "Nichita Stanescu" Ploiești, Prahova

FLORINA SIMONA IONESCU

C.J.R.A.E. Prahova Ploiești, Prahova