Scena prieteniei

 
Sighetu Marmației, Maramureș
Marghita, Bihor
Strâmtura, Maramureș

La activitățile inițiativei noastre au participat 30 elevi din clasa a V-a de la Liceul Pedagogic ”Taras Șevcenko”, 40 de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Strâmtura, la care s-au alăturat cei 26 elevi ai clasei a VI-a B de la Liceul Teoretic ,,Horváth János” Marghita. Abilitatea de viaţă pe care ne-am propus să o dezvoltăm a fost cea de comunicare asertivă, punând accentul și pe dezvoltarea durabilă. Am început activitatea prin a-i familiariza pe elevi cu [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Comunicare  

Metode folosite: Teatru Forum  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

La activitățile inițiativei noastre au participat 30 elevi din clasa a V-a de la Liceul Pedagogic ”Taras Șevcenko”, 40 de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Strâmtura, la care s-au alăturat cei 26 elevi ai clasei a VI-a B de la Liceul Teoretic ,,Horváth János” Marghita.

Abilitatea de viaţă pe care ne-am propus să o dezvoltăm a fost cea de comunicare asertivă, punând accentul și pe dezvoltarea durabilă. Am început activitatea prin a-i familiariza pe elevi cu noul concept de teatru-forum, continuând apoi cu prezentarea, cât mai accesibilă, a conceptului de dezvoltare durabilă.

În cadrul activităţilor au fost promovate: importanţa comunicării, dezvoltarea durabilă în prezent, greșelile pe care le facem în privința colectării selective a deșeurilor în viaţa de zi cu zi și comunicarea asertivă.

O parte din elevi au simulat o situație prin care aruncau deşeuri haotic, pe baza căreia s-a creat o discuție despre dezavantajele unui asemenea comportment, dar şi despre avantajele colectării selective. Unii elevi au avut rolul de spectatori, având dreptul de a interveni cu argumente în sprijinul ideii de colectare selectivă a deşeurilor. Elevii au vorbit liber folosindu-se de informațiile de la activitatea precedentă în care au fost informați de avantajele colectării selective a deşeurilor (cum ar fi colectarea hârtiei , plasticului şi aluminiului). Replicile elevilor au fost discutate şi analizate în forum, atât din punct de vedere al forței argumentării, cât şi din punctul de vedere al regulilor ce se impun în comunicarea asertivă. Aceste reguli au fost discutate de către elevi într-o activitate separată cu o săptămână anterior acesteia. Cu ajutorul coordonatorilor proiectului, elevii au identificat regulile de bază pentru o comunicare asertivă, unii dintre ei reuşind să le scrie pe o coală de flipchart şi să le păstreze în sala lor de clasă.

O altă problemă pusă în scenă a fost cea a risipei, care se întâlneşte deseori în cadrul programului Laptele și cornul. Cei mai mulţi elevi se joacă cu această gustare, uitând de cei care au nevoie de ea. Participanţii au ajuns la performanţa de a conştientiza gravitatea acestor comportamente, venind cu soluţii creative pentru a opri risipa de alimente.

La aceste activităţi, desfăşurate în cadrul ,,Lunii Prof 21”, cu tematica comunicarea asertivă, au participat 96 elevi.



Imprimă