Octombrie frumos

 
Lovrin, Timiș
Sânnicolau Mare, Timiș
Gurahonț, Arad
Secusigiu, Arad

Activitățile din cadrul proiectului “OCTOMBRIE FRUMOS” cu titlul “Visând toamna cu ochii larg deschiși” s-au desfășurat cu elevii claselor a X-a silvicultură și a XI-a agricultură de la Liceul “Ioan Buteanu” Gurahonț, Arad și cu cei ai claselor a V-a, a VI-a, a VII-a și a VIII-a de la Școala Gimnazială Secusigiu, Arad fiind coordonate de prof. Groza Sorin Teodor (Gurahonț) și Zaharia Alexandru (Secusigiu). Partea de tehnoredactare și realizare a s [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Abilități practice  

Metode folosite: Cum să construiești o grădină Keyhole  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Activitățile din cadrul proiectului “OCTOMBRIE FRUMOS” cu titlul “Visând toamna cu ochii larg deschiși” s-au desfășurat cu elevii claselor a X-a silvicultură și a XI-a agricultură de la Liceul “Ioan Buteanu” Gurahonț, Arad și cu cei ai claselor a V-a, a VI-a, a VII-a și a VIII-a de la Școala Gimnazială Secusigiu, Arad fiind coordonate de prof. Groza Sorin Teodor (Gurahonț) și Zaharia Alexandru (Secusigiu). Partea de tehnoredactare și realizare a siteului proiectului a fost asigurată de prof. Stoica Adrian.

Din fiecare unitate școalară au participat la acțiunea educațională un număr de 30 de elevi.

Acțiunea a urmărit dezvoltarea abilităților practice de viață. La modul concret, acțiunea a constat din trei etape, două desfășurate deja, cea de-a treia urmând să se desfășoare în primăvară.

În prima fază, li s-au prezentat beneficiarilor cuiburi, culcușuri, vizuini realizate de păsări sau animale, punându-se accentul mai mult pe aspectul estetic, decorativ, simetric, și efortul de construcție, apoi pe utilitate. Plecând de la aceasta, s-a accentuat nevoia psihologică de frumos a omului și s-a trecut la înfrumusețarea spațiului verde din fața școlii, utilizându-se materiale specifice toamnei (dovleci, rondele de lemn, semințe de grâu, porumb, coceni de porumb, etc.)

Copiii au pregătit terenul pentru a semăna grâul, au tăiat rondele de lemn și au aranjat și rearanjat obiectele de decor până când au ajuns la o formulă acceptată de majoritate, după cum reiese din fotografii.
Partea a treia a proiectului se va desfășura individual, acasă la fiecare elev, în primăvară, când elevii sunt încurajați să-și decoreze propriul spațiu cu plante neconvenționale pentru decor (ovăz, floarea soarelui, fasole etc.) și alte obiecte, combinate astfel încât să arate frumos.

Acțiunea s-a documentat cu imagini fotografice, iar sustenabilitatea ideii va fi asigurată prin transferul ideii și al semințelor.
Copiii participanți la proiect au înțeles diversitatea lumii vii, capacitatea de a-și modela propriul spațiu cu efort și imaginație pentru un lucru frumos.

La această acțiune au fost implicați alți doi profesori, la partea practică, pentru efectuarea de fotografii și coordonarea activității pentru a o face mai eficientă. Copiii s-au implicat foarte mult în această acțiune, formându-se spontan echipe de lucru, în funcție de cine ce putea să facă mai bine. De exemplu, o echipă de băieți a tăiat și a transportat rondele, o altă echipă de băieți a adunat deșeuri și a curățat locul, o altă echipă de băieți a instalat căsuțe pentru păsări în arbori, în timp ce fetele au semănat grâul, au aranjat dovlecii, porumbul, cocenii, baloții de paie, căsuța de câine.

Pe final, toți au fost încântați de activitatea practică desfășurată, s-au cunoscut mai bine între ei, au socializat, s-au împrietenit.
Pe lângă obiectivul de a dezvolta abilități practice, copii și-au dat frâu liber imaginației, ținând cont și de părerile celorlalți deoarece era o lucrare comună, dar în primăvară se va putea observa stilul propriu fiecărui elev și imaginația fiecăruia, deoarece nu vor mai trebui să țină cont decât de părerea părinților.



Imprimă

Adrian Stoica

Liceul Teoretic Periam, Timiș

DANIEL ALEXANDRU ZAHARIA

Scoala gimnaziala Secusigiu - structura Saneptru German Sânpetru German, Arad