Împreună pentru o școală curată

 
Dorohoi, Botoșani
Boroaia, Suceava
Oniceni, Neamț
Dealu Morii, Bacău
Motoșeni, Bacău

Activităţile proiectului nostru s-au desfăşurat cu elevii claselor de gimnaziu de la toate şcolile implicate. Aceștia au fost organizaţi în grupuri de câte 19-37 elevi, care mai apoi au informat şi antrenat în activităţile desfăşurate şi pe ceilalţi elevi din școala lor. Ca abilitate de viață, ne-am propus să dezvoltăm la elevi gândirea critică privind reducerea generării de deşeuri, printr-un consum de produse atent şi grijuliu, respectiv gestiona [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Abilități practice   Gândire critică  

Metode folosite: Apă pentru toți   Photovoice   Video: Ce impact are un tricou asupra mediului?   Video: Planet Profit face un tricou!   Video: Povestea lucrurilor   Video: Waste Land   ANIMALELE SALVEAZA PLANETA- VIDEO-URI ANIMATE   Economia Circulară (video)  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Activităţile proiectului nostru s-au desfăşurat cu elevii claselor de gimnaziu de la toate şcolile implicate. Aceștia au fost organizaţi în grupuri de câte 19-37 elevi, care mai apoi au informat şi antrenat în activităţile desfăşurate şi pe ceilalţi elevi din școala lor.

Ca abilitate de viață, ne-am propus să dezvoltăm la elevi gândirea critică privind reducerea generării de deşeuri, printr-un consum de produse atent şi grijuliu, respectiv gestionarea şi valorificarea responsabilă a deşeurilor.

Astfel, am urmărit: informarea elevilor asupra celor 3R (Reducere-Reciclare-Reutilizare), formarea unui comportament responsabil; implicarea elevilor în activități ecologice în școală și în preajma acesteia; dezvoltarea abilității de colectare selectivă a deșeurilor; formarea abilităților de valorificare a deșeurilor confecționând obiecte cu utilitate practică.

Printre materialele informaţionale care au constituit suportulul acestei activităţi s-au numărat: ,,Ghidul cumpărăturilor responsabile”, ,,Cu ce înlocuim pungile de plastic”, ,,Cum să faci săpun de casă cu ulei reciclat”, ,,Fructele aruncate la gunoi transformate în imitaţie de piele cu multiple utilizări”, ,,Ghidul eco al cetăţeanului” și ,,Reciclarea hârtiei”, iar printre metodele educaţionale utilizate s-au numărat: prezentări de filme educative, photovoice, expunerea, dezbaterea, problematizarea, reflecția, lucrul în echipă, descoperirea și brainstormingul.

Prima activitate a proiectului, intitulată ,,Mediul în care trăim”, a cuprins mai multe sesiuni de informare a elevilor din toate cele cinci şcoli implicate în proiect. Apoi aceștia au fost îndemnați și încurajați să creeze săpun de casă din ulei uzat, desene, referate și panouri prin care au transmis mesaje referitoare la protejarea resurselor şi a mediului înconjurător. Toate lucrările au fost expuse în şcoli, iar în urma jurizării s-au ales „Patrulele Verzi”. Ca urmare a acestei activităţi s-a observat că elevii şi-au schimbat unele obiceiuri: nu au mai achiziţionat produse nesănătoase şi ambalate individual, în loc de suc la pet au consumat apă de la fântână şi au fost mai atenţi la consumul de hârtie, apă şi energie.

Pe parcursul a două săptămâni am realizat în toate cele 5 şcoli activitatea ”Verde, Galben, Albastru”. Aceasta a constat în informarea elevilor cu privire la colectarea selectivă, identificarea semnificaţiei culorilor şi dezvoltarea abilității de gestionare responsabilă a deşeurilor. La fiecare şcoală s-a amenajat colţul destinat colectării selective cu coşuri colorate sau cutii pe care s-au lipit etichete (hârtie, plastic, metal).

La școla din Moişa, în colaborare cu primăria comunei Boroaia, s-au adus trei tomberoane care au fost amplasate în curtea şcolii şi utilizate pentru reciclare. La școala din Oniceni, fiecare echipă a primit câte o sarcină de genul: Ce se poate recicla, Ce nu se poate recicla, iar în celelalte trei școli implicate în proiect s-au realizat acţiuni de ecologizare în jurul şcolii şi s-a amenajat Colţul Verde unde au fost lipite fotografii cu imagini înainte şi după aceste acţiuni.

Cea de-a treia acitivitate, denumită ”Produsul meu ECO”, a fost realizată în toate şcolile implicate și a constat în ateliere de refolosire a deșeurilor colectate, care au urmărit dezvoltarea laturii practice și creative a personalității elevilor. Astfel, ei au conştientizat importanţa implicării lor în acest proiect şi dorinţa de a produce schimbarea. Din deșeurile refolosibile, cu foarfece, sfoară, sârmă, pensule, acuarele, adezivi, lemn, elevii au creat o mulţime de lucruri geniale cu utilitate practică, care au fost expuse în școli.



Imprimă

Alina Nistor

Şcoala Gimnazială ,,Vasile Tomegea,, Boroaia, Suceava

Catalin-Viorel Luca

Gimnaziala Nr.1 Dorohoi, Botoșani