Eu aleg

 
Sibiu, Sibiu

Cele 2 activităţi desfăşurate la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu și Colegiul Economic ,,George Barițiu“ Sibiu au avut ca obiective diminuarea consumului de alimente de tip fast food și procesate și creșterea capacității de selectare a alimentelor sănătoase la elevii din grupul țintă. Activitatea ”Eu aleg!”, desfășurată la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu cu elevi de clasa a X-a a abordat [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Autoîngrijire   Gândire etică  

Metode folosite: Turul galeriei  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Cele 2 activităţi desfăşurate la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu și Colegiul Economic ,,George Barițiu“ Sibiu au avut ca obiective diminuarea consumului de alimente de tip fast food și procesate și creșterea capacității de selectare a alimentelor sănătoase la elevii din grupul țintă.

Activitatea ”Eu aleg!”, desfășurată la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu cu elevi de clasa a X-a a abordat o temă de actualitate și extrem de utilă tinerilor: reclamele și puterea lor de manipulare, cu accent pe cele care promovează alimentaţia nesănătoasă. Activitatea a avut un caracter interdisciplinar, prima parte a ei desfășurându-se în limba engleză, cu accentul pe avantajele și dezavantajele publicității. Elevii au lucrat în perechi și au întocmit o listă de avantaje și dezavantaje ale publicității, încercând să răspundă la întrebarea ”Ce înseamnă o reclamă bună?”. Apoi, listele elaborate au fost analizate şi centralizate.

A doua parte a activității s-a desfăşurat în limba română, elevilor fiindu-le prezentate două reclame ale companiei McDonalds şi una a companiei Coca Cola. Folosind ”Conversaţia euristică” au fost identificate de către elevi elementele de manipulare existente în aceste reclame, şi anume, asocierea alimentelor de tip fast-food cu imagini şi concepte de alimentaţie sănătoasă (mărul) sau cu un excelent raport calitate-preț. Au avut loc discuții privind reclamele şi promovarea, cu ajutorul acestora, a alimentaţiei nesănătoase, elevii făcând referire şi la alte reclame de acest tip. Apoi, elevii au lucrat pe grupe realizând postere - reclamă la un produs alimentar nesănătos. Folosind ca metodă ”Turul galeriei”, fiecare grupă a analizat proiectele celorlalți, oferind feedback. Elevii s-au declarat interesați de subiect și dornici de abordări similare ale altor subiecte care vizează stilul lor de viaţă. În reușita activității a fost implicată și doamna profesoară Galaftion Camelia de la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu.

La Colegiul Economic “George Barițiu” Sibiu elevii de clasa a X-a, împreună cu profesorii organizatori și profesorii colaboratori Marcu Alexandru și Bota Andreea, au ținut în data de 28 octombrie 2015 adevărate lecții privind stilul de viață sănătos. Printre temele dezbătute s-au numărat informații despre reclama publicitară, rolul acesteia, identificarea elementelor de manipulare într-o reclamă și analiza unei reclame la un produs fast-food.

Sloganul acestei activități a fost ”Sănătatea nu este totul, dar fără sănătate totul este nimic”, iar în acest context elevii au realizat reclame de promovare pentru un produs alimentar nesănătos, cu scopul de a identifica elementele de manipulare într-o reclamă ce promovează un astfel de produs. Totul s-a terminat cu prezentarea și analiza reclamelor realizate de către elevi și cu un feed-back pentru organizatorii activității.

La finalul activității, putem spune că elevii noștri au rămas cu multe informații, printre care cunoașterea tehnicilor de manipulare prin reclame, atenția care trebuie acordată sănătății, nevoia de diminuare a consumului de alimente de tip fast-food și dezvoltarea capacității de a selecta alimentele sănătoase.



Imprimă

Maria Canţer

CTIA Terezianum Sibiu, Sibiu