Eco-Art

 
Brăila, Brăila
Viziru, Brăila

Activitățile comune desfășurate în proiect au fost: 1. Realizarea colajului artistic ECO-ART: ”Natura fără copaci.” 2. Aplicare metodă de ierarhizare a valorilor ”Ce încape în inima mea?” 3. Dezbatere ”Consecințe ale comportamentelor noastre asupra naturii prezente și viitoare.” Acțiunile desfășurate în județul Brăila, în cadrul activității "ECO-ART", în luna octombrie 2015-luna Prof21, ne-au demonstrat că numai împreună putem face cu [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Gândire critică   Gândire prospectivă   Gândire sistemică  

Metode folosite: Cum am putea schimba viitorul?   Metode şi tehnici de învăţare prin colaborare şi cooperare la training şi/sau în sala de clasă   Valorile  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Activitățile comune desfășurate în proiect au fost:

1. Realizarea colajului artistic ECO-ART: ”Natura fără copaci.”
2. Aplicare metodă de ierarhizare a valorilor ”Ce încape în inima mea?”
3. Dezbatere ”Consecințe ale comportamentelor noastre asupra naturii prezente și viitoare.”

Acțiunile desfășurate în județul Brăila, în cadrul activității "ECO-ART", în luna octombrie 2015-luna Prof21, ne-au demonstrat că numai împreună putem face cu adevărat lucruri extraordinare, numai împreună putem schimba în bine atitudini și mentalități, numai împreună ne putem gândi la dezvoltarea durabilă.

La prima ediție a activițătii ECO-ART au participat elevi de la Liceul Pedagogic ”D.P. Perpessicius” Brăila, Școala Gimnazială ”Anton Pann” Brăila (profesor coordonator Mândreanu Diana), Școala Gimnazială Viziru (profesor coordonator Oancea Anamaria), Colegiul Tehnic ”Panait Istrati” Brăila , Școala Gimnazială ”I.L.Caragiale” Brăila (profesor coordonator Podoiu Corina Narcisa).

Elevii școlilor partenere au răspuns entuziasmați la acțiunea educațională propusă, din fiecare locație participând câte 15-20 de elevi. Copiii și-au ”antrenat” creativitatea, gândirea critică și gândirea prospectivă și au realizat desene care sugerau, în viziunea lor, ”lumea fără copaci”. Au realizat, folosind materiale naturale (vopseluri, frunze, semințe) o parte dintr-un desen ce reprezintă consecințele tăierii copacilor. Desenele au fost asamblate și apoi expuse în lumina naturală, pe holurile școlilor, pentru a putea fi văzute și de ceilalți colegi, de profesori și de părinți.

Acțiunile noastre educaționale desfășurate în luna octombrie 2015-luna Prof 21, au avut ca obiective primordiale sensibilizarea copiilor pentru acțiuni de educație de mediu, acțiuni ce pornesc de la o realitate cruntă: oamenii abuzează cu bună știință sau fără de resursele naturale ale pământului. Folosindu-și gândirea, toate abilitățile și competențele, în fiecare colț al pământului oamenii taie păduri, extrag minerale și surse de energie, erodând solul de la suprafață, poluând aerul, apa, creând deșeuri primejdioase și producând o distrugere a zonelor naturale într-un ritm fără precedent.
Elevii au răspuns în număr mare și s-au implicat în aceste activități care au făcut apel la gândirea lor critică, sistemică și prospectivă.
S-au folosit metode activ-participative: problematizarea, munca pe echipe, jocul didactic, metoda ierarhizării valorilor ”Ce încape în inima mea?”, povestirea, empatia, dezbaterea, art-terapia cu scopul de a se îmbunătăți calitatea vieții elevilor, prin asigurarea acelor ”unelte” de care au nevoie pentru a împiedica adâncirea problemelor de mediu.
În ultima activitate, cea a dezbaterii, copiii au concluzionat că ei sunt gestionarii și consumatorii de mâine ai resurselor, că ei pot să îi influențeze pe părinții lor și alți membri ai comunității să aibă un comportament pentru o dezvoltare durabilă prin mijloace proprii: joc, desen, pictură, expunerea punctului de vedere.

Activitățile au avut un impact deosebit deoarece au contribuit la conștientizarea dar și la formarea de atitudini și proiecte active în numele educației pentru protejarea mediului, dar și al educației pentru dezvoltare durabilă.

Elevii au transmis ideea că problemele de mediu sunt urgente și trebuie abordate de întreaga comunitate, iar educația trebuie să fie o parte integrantă a soluției.

În ceea ce privește sustenabilitatea proiectului ne-am propus ca anul următor sa organizăm ediția a II-a și să atragem mai multe școli dar și mai multe ONG-uri în activitatea noastră.



Imprimă