Decizia îmi aparține

 
Arad, Arad

În calitate de profesori, formatori de abilități personale, avem datoria de a-i determina pe elevi să reflecteze asupra stilului lor decizional şi a strategiilor eficiente de luare a deciziilor. Acestea sunt extrem de importante, mai ales când implică decizii cu privire la cariera pe care elevii doresc să o urmeze. Ideea de la care am pornit în realizarea activităţii Prof21 pentru luna octombrie a fost aceea de a-i determina pe elevii noştri – mai în joacă, [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Autocunoaștere   Gândire etică   Gândire prospectivă  

Metode folosite: Caută parteneri   Chestionarul   Debate (Dezbaterea)   Jocul despre mine   Rezolvarea de probleme   Strategii pentru luarea deciziilor optime  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

În calitate de profesori, formatori de abilități personale, avem datoria de a-i determina pe elevi să reflecteze asupra stilului lor decizional şi a strategiilor eficiente de luare a deciziilor. Acestea sunt extrem de importante, mai ales când implică decizii cu privire la cariera pe care elevii doresc să o urmeze.

Ideea de la care am pornit în realizarea activităţii Prof21 pentru luna octombrie a fost aceea de a-i determina pe elevii noştri – mai în joacă, mai în serios – să-şi pună cât mai multe întrebări: ce vreau?; cum obţin?; când încep?; ce se întâmplă dacă…? Alegerea şi construirea carierei presupune intersecţia a trei vectori: ceea ce poate individul (cunoştinţe, abilităţi, competenţe), ceea ce vrea individul (interese, aspiraţii, sistem de valori), ceea ce solicită sau oferă societatea la un moment dat (cerinţe pe piaţa muncii).

Marcată în şcoala noastră la data de 21.10.2015, activitatea a implicat 15 elevi din clasa a XI-a şi a fost structurată în trei etape, astfel:

1. Calitatea vieţii şi autocunoaşterea în contextul Dezvoltării Durabile–prof. Vlad Roxana: Prezentarea PowerPoint a servit drept suport pentru familiarizarea elevilor cu conceptul Dezvoltării Durabile. Aceştia au conştientizat situaţia cu care se confruntă omenirea la nivel mondial şi au înţeles necesitatea de derulare a unor acţiuni concomitente în cele trei sfere: ecologică, economică, socială, esenţiale în definirea calităţii vieţii. Pentru identificarea aptitudinilor şi abilităţilor proprii şi confruntarea acestora cu cele cerute pe piaţa muncii, elevii au completat un chestionar de autoevaluare a cunoaşterii de sine. Astfel, au fost puşi în situaţia de a-şi confrunta aspiraţiile personale cu nivelul dezvoltării propriilor competenţe.

2 .Mă cunosc – ce fac mai departe?–prof. Andra Daniela: Aceasta a fost întrebarea pe care elevii şi-au pus-o pentru identificarea acţiunilor necesare obţinerii succesului personal şi profesional. Ei au fost introduşi în atmosfera de basm a unei călătorii cu balonul şi li s-a cerut să ia o decizii; să renunţe, rând pe rând, la o parte din propriile aspiraţii. La final, fiecare a rămas cu două dintre cele considerate a fi mai importante. Exerciţiul s-a finalizat cu o dezbatere pe marginea raţionamentului alegerilor făcute. S-au concluzionat principalele aspecte cu privire la succesul personal şi profesional, cu accent pe importanţa stabilirii unor obiective realiste, pe termen scurt, mediu, lung.

3. Decizia corectă în şase paşi–prof. Mateuţ Mădălina: A treia etapă a debutat cu împărţirea elevilor pe grupe, prin metoda Caută partenerii, cu ajutorul cărţilor de joc. S-au format 3 grupe de câte 5 elevi. Fiecare grupă a primit un set de cartonaşe cu etapele implicate în luarea deciziilor, având sarcina de a le ordona în scopul luării unei decizii corecte. Fiecare grupă şi-a desemnat un raportor care a prezentat rezultatul muncii lor. În cadrul exerciţiului, elevii au dezvoltat abilităţi precum: luarea de decizii, gândirea critică şi prospectivă, comunicarea şi cooperarea în cadrul grupului. Exerciţiul s-a finalizat cu prezentarea PowerPoint a modelului clasic de luare a deciziilor în 6 paşi, urmat de o scurtă dezbatere.

Chestionarul de evaluare aplicat după finalizarea celor trei etape, precum şi mărturiile pozitive ale elevilor participanţi au evidenţiat dorinţa acestora de continuare a activităţii.

„O activitate interesantă, interactivă. Călătoria cu balonul şi împărţirea pe echipe au fost preferatele mele.” (Rebeca Pasc, cl. a XI- a A)



Imprimă

DANIELA ANDRA

Colegiul Tehnic "Aurel Vlaicu" Arad, Arad

MĂDĂLINA MATEUŢ

COLEGIUL TEHNIC AUREL VLAICU Arad, Arad